05 March 2011

~Form 1 syllabus : Cell as a unit of life~

Esok:

Kelas tambahan Sains PMR 2011.


Every year aku terlibat dengan kelas tambahan PMR sejak posting ke sini lagi. Selalunya dapat time cuti sekolah. Ikut persamaan kuadratik aku sendiri:

Cuti sekolah = (Relax kat kampung + jalan2)kuasa dua

Maka, esok aku kira tuisyen ganti untuk cuti sekolah nanti la. Apa makna aku dok kat kampung 300++ km pastu nak datang KL awal sebab nak ajar tuisyen 2j jer? Dengan inisiatif yang lebih kreatif daripada cari cikgu Sains yang ganti hari rabu cuti sekolah nanti (yang pasti semua cikgu tak mau, nak balik kampung macam aku jugak), baik aku ganti kelas tu awal2. Kelas tambahan bermula minggu ni, setiap sabtu ada kelas tambahan mengikut jadual yang dah disiapkan dan subjek2 tertentu. Gilir2 la, takkan Sains jer tiap2 minggu. Kerja gila! Ada 4 kelas melibatkan budak2 yang nak belajar sahaja, ok! Aku dapat mengajar kumpulan 1 (kelas rabu cuti sekolah tu la).

Seperti di atas, esok aku sambung kelas budak2 ni kul12-1 petang. Actually, kelas esok mula 8 pagi sampai 12 tengah hari, 8-10 pagi Sains (Cikgu Harisson), 10-12 tengah hari Matematik (Cikgu Rosnita), pastu kelas aku. Aku cakap boleh jer nak makan makanan ringan dalam kelas, jangan bawak bekal nasik lemak ke tapau nasi bungkus dah. Nanti kebuluran plak budak2 tu.

So, esok kita belajar chapter 2 form 1 ok. Cell pun selalu kuar PMR kan. Jaga korang kalau tak ingat langsung. Ni kelas 3A dan 3C, jangan wat malu kelas depan!

2 comments:

fyna said...

haah cikgu ni nmpak macam garang tapi baik jugak..pening jugak jadi cikgu ni kan =.=

fiza_noor said...

sbb tu org ckp don't judge a book by it cover kan. garang perlu bertempat, lembut pun perlu bertempat. nampak garang tp dlm hati ada tmn kot. hehehehe