05 March 2011

~3 things make my saturday more memorable ~

Hari sabtu yang sangat banyak benda penting:



(1)

Kelas tambahan berjalan lancar walaupun hanya sejam (kurang beberapa minit ke 1 jam). For your information, students ada 11 orang je ok. 11! Mula2 kalau pikir patut marah, tapi yang tak datang tu bersebab. Ada terlibat dengan Program Pengurusan Jenazah dan Program St.John. Tak pe la. Aku ajar jugak. Dah siap buat peta minda bagai. 1 jam untuk discuss 1 chapter, summary je pun kan, sat jer boleh siap. Pastu bagi latihan, discuss.

Maka penuh la whiteboard tu dengan peta minda pasal CELL. What is cell? Unicellular and multicellular organisms, cell organisation in human body..... Kelas tadi untuk Kumpulan 1, students pun dari kelas 3A, 3C dan sorang jer sesat dari 3I. But she's not that bad. Banyak jugak soalan dia. And, kenapa budak2 cina kelas 3A dan 3C pemalu betul? Suara, mak ai, ''what?'', ''louder'', ''I can't hear you." Jangan2 aku yang dah pekak kot, tiap2 hari aku dengar budak menjerit2, bila orang cakap soft jer aku tak dengar. Tersenyum2 depa. Padahal last year aku ajar je kelas depa, takde la pemalu sangat. Ke terkejut 1st time aku ajar Sains kat diorang?

Sebelum balik,

''ada dapat ilmu baru atau saya ulang apa yang kamu semua dah tahu je?''

"ada cikgu. banyak info baru.''

Oh, leganya aku. 1 jam yang berbaloi dan bermakna bila diorang tunduk hormat dan cakap ''terima kasih cikgu.'' dengan senyuman.




(2)

tiba2 pop chat kat FB aku. Arm Arm***? Sape kah? Oh, budak sekolah aku dulu rupanya. Tu la bahana accept tapi jarang sembang...

''hai! salam.''

"wslm."

"ni adik afifah kan?''

Aik? mamat nih, jap tengok gambo. Tak kenai pun. Junior aku le nih. Wait, Afifah? Ni pe kes aku jadi adik kepada adik bongsu aku nih? Ada sesape boleh tolong jawab?

"SPM tahun bila nih?''

"ni adik afifah kan?''

??

''haah.'' <---- means dia sama adik aku la.

"sorry. ni akak sulung dia.''

Dan.........diam. Hahahahaha. Weh, macamana aku boleh jadi adik kepada adik bongsu aku kat FB nih? Mengong betoi!



(3)

Tok! Tok! Tok! (bukan atok atok di kampung, tu bunyi orang ketuk pintu rumah aku kul9.++ malam). Ida pakai lebih senonoh, so dia bukak pintu.

"kenapa uncle?''

"itu Viva silver u punya kan?"

"PHM *** ke?''

"haah."

"u pergi turun bawah cepat. kereta u kena langgar."

Haaaaaaa!!!!!

Keta aku! Lepas tu aku dah tak tentu arah. Tengok ke bawah dari tingkap bilik ramai dah kerumun keta aku. Damn! Teruk ke? Semua tengok bontot kanan keta aku, sudah, teruk la tuh....

"Ida, mana seluaq aku?"

Tak ke soklan gila seluar sendiri tanya kat hausemate! Berlari2 kami turun tengok kereta. Tak kemik, alhamdulillah, calar2 jer dan ada kesan cat bumper keta yang langgar aku tu. Agak2 polish jer boleh hilang tak calar2 dan kesan cat tu? Dia nak reverse masuk lot parking tak lepas kena pintu belakang sebelah kanan. Tukar2 nombor dan dia akan bayar semua kos pebaik Viva aku. Hai, baru petang tadi Ida plan nak polish Gen2 dia esok, tengok2 Viva aku pun kena polish sekali =__=





Sangat memorable kan sabtu aku ni....

No comments: