15 February 2011

~Hari lahir Baginda vs v-day : buat pilihan yang betul~

Mood : jiwang tapi bermotivasi.

Bangun mengejut! Tadi aku lena depan lappy dengan huduh sekali yakni meniarap dengan kepala senget berbantal lengah. Hadoi, sakit tengkok aku. Tetiba terasa sunyi. Indahnya kalau buka mata ada orang tersayang kat sebelah, berdengkur pun lantak p la, sebab bunyi dengkur tu buat aku ingat ada orang kat sebelah. Buka mata, tengok dia, dia senyum dan aku boleh ucap ''selamat pagi cinta'' dan dia kiss dahi aku. Wah! Geli ke? Aku romantik gak....kadang2. Hahahaha. Nanti ye, tu kalau ada jodoh. Apa hal le jiwang pagi2 buta nih? Baik la menginsafi diri ke menginsafkan diri, aku selalu confuse tatabahasa bahagian ini. Tadi anak murid aku, Chinese, tanya aku, ''teacher, u tak sambut Valentine ke hari ni?'' aku jawap ''No''. Aku pernah sambut ke? Tak penah rasanya sejak dulu lagi. Bukan tiap2 hari boleh berkasih sayang ke? Hari ni 12 Rabiul Awal, hari lahir Nabi Muhammad saw. Tu patut ingat kan, lebih baik daripada ingat hari valentine. Apa ke jadah hari valentine baru terhegeh2 nak beli bunga, nak beli teddy bear and choc? Aku dapat Hello Kitty and choc ari tu special jugak, takyah tunggu v-day ni pun baru nak rasa gift tu betul2 bermakna. Kalau orang kita sayang bagi something tak kisah la hari apa pun sure kita suka, kita sayang, bukan payah tunggu hari2 tertentu pun. Macam birthday sendiri pun, dulu zaman muda2 remaja, time study, gedik jugak nak sentap2 kalau orang2 tertentu tak ingat birthday aku. Mak lupa birthday aku siap tertukar dengan tarikh lahir Angah ngan Pipah pun boleh sentap. Siap nak hadiah lagi dan yang pasti hadiah tu bukan sebijik tembikai macam bila aku dapat no.1 dalam kelas macam zaman sekolah dulu. Astagfirullah, riak pulak kau ye. Sekarang, cukup la orang2 tersayang ingat dan doakan aku, dah tak demand hadiah lagi. Hehehe. Tapiiii, kalau orang bagi aku lagiiiiiiiiii suka :)


Salam Maulidur Rasul. Esok cuti. Rehatlah di rumah dan tanda buku anak2 murid adalah lebih baik daripada keluar menghabiskan duit. Amin~ insaf dah rupanya aku :)

No comments: