18 February 2011

~Esok sabtu, aku keje~

Baru habis menonton movie Semerah Cinta Stilleto (SCS) Lisa Surihani dan Farid Kamil. Tah kenapa kalau ada banyak koleksi citer melayu, citer Farid Kamil la tergolong kategori last aku akan tengok. Nape ek? Bias betul. Tapi citer ni best jer, takde la watak si Farid ni tak best. Lisa comel. Syok kan kalau aku secomel itu. Hehe. Berangan!
Tengok SCS sambil menulis buku rekod mengajar. Dedikasi sungguh kan siap bawak balik dan tulis di rumah. Kalau 2-3 tahun lepas bawak balik dan tulis buku rekod di rumah dah jadi perkara biasa tapi sejak tahun lepas aku akan tulis buku rekod masa datang sekolah sebelum bunyi loceng pertama. Datang awal dan tulis buku rekod di sekolah. Jarang2 sangat aku bawak balik buku rekod macam malam ni. Nape tak hantar buku rekod kat office lagi? Esok ada sekolah ganti la, so hantar esok la. Esok sekolah ganti, minggu depan merentas desa. Aku jadi hakim penamat. OK, tu cerita next saturday k.
Selalu kat sekolah korang ramai budak datang tak masa sekolah ganti hari sabtu? Masa mula2 posting dulu, budak tak suka datang sekolah ganti, alasannya ada tuition. Tapi mula tahun lepas, budak2 dah rajin datang sekolah ganti. Ni boleh digunapakai untuk budak2 Ting.1 je la. Budak2 Ting.2 konon dah taiko sikit, depa malas mai sekolah ganti. Kalau dulu budak sikit sampai kena combine kelas, sekarang tidak lagi. Cikgu boleh mengajar dengan aman dan damai sebab kelas dah tak campur dan selalunya budak2 nakal dari PA tahun lepas tak datang sekolah. Yang datang hari sabtu kebanyakannya budak2 baik dan nak belajar. Masa sekolah ganti aku suka buat revision jer. Boleh tumpu kat sorang2 budak yang tanya soalan lebih daripada hari2 biasa. Selalunya kalau budak datang sikit kena buat macam tu je la, kalau tak kena ulang balik topik yang sama in the next class sebab ramai tak datang. Nanti budak2 yang datang tu boring blajar benda yang sama 2-3 kali.
Sekarang aku nak tengok UP. Cerita takde motif kan. Saje jer nak kabo esok aku sekolah, korang cuti. Bubbye.



p/s: malam ni bulan cantik. Kalau ada lens 200mm, aku dah snap bulan :)

No comments: