16 January 2011

~Selamat untukmu kawan~


Balik kampung 11.30 malam hari Jumaat. Hari Sabtu kenduri orang2 di atas ini. SELAMAT PENGANTIN BARU APIT & ANN. Korang memang la sempoi. Pengantin laki tak sabaq nak naik pelamin pas siap mekap kul 11 pagi. Mana de pengantin naik pelamin pagi2 Apit oi! Slumber je hang ye. Hari kawen hang pun hang boleh cari rokok. Lupakan rokok sehari tak boleh ke wahai lelaki? :P
Jumpa kawan2. Photographer: Amin, kawan yang aku kenai sejak sekolah rendah (ke tadika? tak ingat la). Tak larat le aku nak ikut korang outing petang tu. Kat landasan ketapi lagi. Jenuh la pengantin tu nak main dukung2 lambung2 kat railway tu kan. Setakat tengok dalam Canon Amin ''awesome!". Teruja nak tengok dalam album. Hang memang photoG sejati la. Tak sia2 usung kamera berat nak mampus. Tu nyawa hang cari makan hang cakap. Btoi!
Tadi balik halfway dari kampung by road. Aku nak jugak naik ETS! So, kena mendarat kat Ipoh la memandangkan ETS kat Parit Buntaq 2013 kot dengar kata. Laju! paling tinggi aku tengok tadi 142km/j. Mau la dari Ipoh-Rawang around 1 jam 45 minit je. Plus minus berenti seminit kat 6 stesen sebelum Rawang. Laju kan, macam speed kat highway jer. Lagi 1, aku agak seram naik bas. Tak boleh lelap beb. Asal bas memotong je aku terjaga. Paling kuat lema 1/2 jam. Mana tahan. Merasa gak la naik ETS. TQ kepada orang2 belakang tabir yang terlibat secara langsung dan tak langsung untuk menjayakan misi ETS aku tadi.




Aku tak banyak ambil gambar kenduri ni sebab aku lagi banyak jadi tukang sembang dan tukang makan :P

2 comments:

Wahida Shukeri said...

pasni fiza jadi OP plak..

fiza_sensei said...

OP tu hape wahida? chek xtau. hehehe. ce citer skit :)