12 December 2010

~Keredhaan dalam hidup itu penting~

Hari ni hari kenduri. Aku dah tua2 ni (tua?) malas betul la nak pergi majlis orang kawen ni. Tensyen! Tadi sebab kena pujuk rayu dengan mak kena pergi jugak la. Tu pun sebab jauh dan hari pun macam nak hujan. Kejam la kan kalau suh mak p dengan abah je. Takpe aku redha. Kul 12 baru nak iron baju segala, bersiap, 12.30 gerak. Cepat kan? Yela, takyah mekap mapan. Hahaha! Selama ni mekap mapan 5 inci ke?

Kenduri jauh. Ok, fine. Sekali dah sampai, kena masuk jalan tebuk aka jalan ban (jalan serius kecik!), sebelah kanan semak, sebelah kiri parit besar. Bayangkan time keta nak selisih! Sungguh tensi aku ni tau. Nasib baik En. Viva aku comel. Depan keta aku ada Waja, belakang aku ada van. Ada Myvi nak keluar. Belakang Myvi tobat banyak keta nak keluar. Myvi tu malu2 je nak keluar budget dia besar sangat ke nak gores dan menang Waja depan aku tu? Jauh lagi la jarak ko
dengan Waja tu. Tapi dia takut2 nak jalan. Dari jauh aku ingat pompuan, sekali laki weh! Laki bukan patutnya terer drive ke? Oooo, nombor plat KL. Ala, aku pun drive kat KL gak, ok jer. Oh, lupa, KL takde jalan kecik kiri kanan semak, kiri parit besar T__T Aku redha je la dalam keta dekat 10 minit. Abah pun dah turun, diikuti pemandu Waja depan aku, dari driver turun pangkat jadi jaga lalulintas. Pastu, dengan keredhaan yang ikhlas menunggu dalam kereta, hujan rahmat pun turun. Lengkaplah cerita redha hari ini.

Korang, kalau nak kenduri nanti, kena pikir semua tu tau. Dari jalan jem hingga ke tempat parking. Sungguh renyah kerja kawen ni kan. Dahla nak pikir dalam rumah, luar rumah, diri sendiri, keluarga dan masyarakat, ni kena tambah pikir jalan dan parking! Ya Allah =__=

Pakai baju cantik2 pun kena hujan. Hahaha. Tapi kesian tuan rumah kan kalau hujan masa hari kenduri. Susah! Oh, lupa. My girly purple flat shoes kena pijak2 dan dilanyak2 dalam hujan masa makan kat dalam rumah! Arghhh. Redha lagi. Takpe T__T

Tensi pun boleh senyum yek. Ni sebelum bertolak. Dah redha, bolehla senyum kan :)


No comments: