12 October 2010

~Wahai pemandu dan penumpang~

Nasihat aku:

1) Jangan drive rapat dengan bontot bas/ kenderaan besar seumpamanya yang dipandu laju.

2) Kalau kenderaan2 jenis itu mengekori rapat di belakang kita, ada peluang, bagi je la dia nak potong dulu pun. Aku sanggup mengalah.

3) Jangan beli tiket bas daripada 'ulat'.

4) Baca doa, mengucap banyak2 masa di jalan raya/ lebuh raya dll.


TheSharkox ada share pasal kemalangan 101010 lalu.




# Ni buat fobia denagan bas balik ni. Aku banyak pengalaman berkaitan bas ni.

4 comments:

Nur Areefah said...

tu la..selepas peristiwa tu ramai yang dah takot dengan bus kan?tapi tu laa yang kita perlukan sebenarnya ( yang takde kenderaan sendiri mcm saya ni ) =.="

tapi apa pun, ujian, ajal, maut ada dimana-mana..moga kita sentiasa dalam perlindunganNya :)

eizy_noor_izza said...

selalu gak blk kg naik bas wlu pun dah berkereta, kes malas drive la ni. pastu blk ke kl semula selalunya malam la kan, rasa bas tu melayang2 punya la laju driver tu drive. sebab tu xpenah boleh tdo dlm bas. seram!

Sylarius said...

Sometimes, it is just happen. Just like that. We can't predict, we can't evade. It's all have written.

eizy_noor_izza said...

ye. berhati2. kita xtau ajal maut. tp berhati2la tiap masa. klu dah btol ajal mcmtu, takde sapa bleh lawan.