07 April 2010

~Esok jangan malas2, esok sekolah~



~Giler banyak kacang taucu tu kan~


2 hari MC di rumah. Boring la. Sorang2 je. Ida balik lambat tiap ari. Banyak keje dia tu. Semalam masa kuar makan, tringat ikan masak stim. Ari ni kena la buat. Siakap kecik2 yang dah 50% tak fresh dari Mydin. Belasah je la. Nak buat yang berkuah skit, kukus tu jarang2, takde bekas plak nak letak bahan2 berkuah. So, buat la kukus kering je. Guna kacang taucu~~ Pastu beli sotong wat masak singgang. Kata nak makan yang tak berminyak kan? Heee, kurang nikmat makan tanca cabai yang banyak, tak bertumis macam masak orang malas. Tak sedap! Apa kan daya, demi suaraku yang berkarga untuk kerjaya, aku gagahkan jugak. Makan apa pun rasa pahit je. Tambah2 ubat batuk kaler kuning tu, ubat air! Aku sangat tak suka ubat batuk cair tu. Kalau ubat bijik2 tu aku bleh telan banyak mana pun, ubat cair~~ memang aku berchenta2 sangat nak makan.

Esok aku dah keje balik. Harap suara makin elok. Ari alhamdullillah, better. Walau pun husky lagi, boleh la dari semalam dan kelmarin yang tak kuar butir perkataan. Macam disable plak kan. Esok sekolah dah! Dan esok~~ kena pakai lawa2 ye. Ada sesi fotografi guru2 untuk majalah sekolah. Kalau bandingkan gambar aku sejak 2007, makin elok la kot. Aku rasa mula2 posting dulu...hai, betapa selenganya aku. Sekarang dah pandai le bergaya skit2 dari zaman dulu2 tu. Esok pakai lawa2 ye~~~

2 comments:

fitri oh fitri said...

sekejap, muka anda same dgn cikgu kimia sy dulu.




http://fitridzulkifli.blogspot.com

iza_fiza said...

oh ye ke? saya major je kimia, tapi xpenah ajar kimia. tu termasuk dalam 7 kembar saya di dunia ni kot