06 March 2010

~Nak kurus kan~

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL
Ikan + teloq ---> aku selalu buat sebelum ni.
Ikan + Daun salad ----> laksa aku!!!
Salah cara makan kita sekarang kan. Lagi 1, makan pastu baru mandi. Berbaloi2 badan naik! Eeeee, tak suka. Tapi kadang2 bali sekolah, lapaq sangat, aku makan dulu, dok sat baru mandi. Patut la....T_T buncis!
Tadi aku jalan2 kat blog mamat di Jepun ni. Bila baca, aku teringat zaman kecik2 aku. Tengok citer katun apa, main apa, kat sekolah macamana, simpan duit belanja mak bagi kalau nak buat apa2. Wa, sumpah terkenang kisah silam. Kisah silam aku yang tak dapat lupa, kalau aku pergi rumah sorang member aku ni, sure aku kena kejar ayam piru dan itik2nya. Giler banyak 1 kumpulan serang ko. Apa perasaan kalau ko sorang yang kena kejar, geng lain sumpah dok bantai gelak kat aku. Bias la ayam itik tu T_T. Kenapa musti aku sorang jer????
Itu perenggan merapu yang takde kaitan dengan kurus2kan badan ni. Makanan kita tu jangan campur2 antara makanan laut dengan makanan darat. Ni pun sumpah baru tau hujung tahun lepas. Betapa kurang infonyer aku ini T_T.
Orang kita.... kalau makan kat hotel...cukup syok la. Kerja kerajaan bila kursus kat hotel, makan mewah la skit. Ada dessert bagai. Makan berat dulu baru dessert dan buah2. Salah btoi la konsep kita tu kan. Patutnya, makan buah2andulu at least 1/2 jam before makan benda berat. Baru betul. Ni, glemer ikut cara kat hotel punya pasal, buah last baru makan.
*Ggrgrrrrr, perut aku bunyi. Lapaq!
Sila p kat blog En.Zackzukhairi untuk info lanjut. Betul best blog dia, aku tak tipu.
**I wish: aku seslumber dan sejujur dia menulis blog.

No comments: