22 February 2010

~Kita makin tua, bukan makin muda~

Tadi menjelajah FB dan blog. Dayah, thanks. Bila tengok FB hang, baru teringat 3 tahun lepas, sama tarikh dengan hari ni, kita mula lapor diri kat sekolah masing2 sebagai cikgu.


HAPPY 3RD ANNIVERSARY FOR BEING A TEACHER, TEACHER HAFIZAH!


Baru menempuh 3 tahun pertama dunia perguruan. Masih panjang lagi liku2 perlu dilalui. Yela, dah aku sain pencen umur 58! Kire ada berapa tahun lagi? (Agak2 aku sentiasa muda tak sebab dari kecik sampai lanjut usia dok kat sekolah jer????)


3 tahun lepas,


aku datang ke wilayah asing ni untuk lapor diri. Kumpul kat Shah Alam. Tunggu nak dapat surat, nak tau dapat sekolah mana, memang cuak. Tak tau tempat tu kat mana, sekolah tu macamana, semua ok ke, nak cari rumah sewa, dok dengan sapa.....banyak la. Skali dapat posting kat SMKTE.


21/2/2007,


lapor diri di sekolah. Cuak! Majoriti anak2 cina. Wah! Taiko2 ramai....


Skip cerita 3 tahun belakang.....


Sekarang dah 3 tahun mengajar kat sini. dah kenal rupa budak baik budak...ehem....mmmmm (paham2 la). Makin boleh kontrol budak. Kalau dulu aku berlakon2 berani, sekarang alhamdulillah dah boleh improve tu. Disiplin???? Kisah ni sampai bila pun tak abis. Cukup la setakat ni aku boleh control 'ganas' budak2 tu.


Bukan berpuas hati setakat ni, aku lega aku makin boleh survive di sini.


Aku nak jadi cikgu yang lebih bagus. Setiap tahun nak ada improvement. Cuma aku tak berpeluang semak kertas PMR or SPM lagi. Atau jadi ketua pengawas peperiksaan! Boleh tak tolak tu???? Aku orang sistematik yang lebih baik menerima arahan daripada memberi arahan. -_-'


Bila tahun mengajar meningkat, umur pun meningkat gak la kan sebab tahun mengajar berkadar langsung dengan umur. Bila nak kawen? Woi, next question pleaseeeee.




Time grad, aku gumok woooo! tengok pipi Cikgu Fizah ni. Macam apom terlebih penaik je....




Sekarang?????
Tembam gak pun. Hahahaha.
GOOD LUCK TEACHER HAFIZAH!

5 comments:

birak said...

moning cikgu.. ngehngehngeh~

Dilala said...

semoga menjadi guru yg baik!

~ نورحياتي ~ said...

good luck teacher..
besar sungguh jasamu.. :)

iza_fiza said...

tq! tq! :)

iza_fiza said...

tq! tq! :)