22 February 2010

~Apakah kesan bunyi mercun dan bunga api semalam?~

Semalam sakan cina2 sini bakar mercun berpapan2. Bakar bunga api mega besar dan banyak.

Sapa boleh jawab soalan aku kat atas tu?

Takkan pencemaran je....

No,

no,

no,

no....

Ramai budak tak mai sekolah. Ye, tu la jawapan yang kite cari!!!!

Ari ni masuk 4 kelas. All Science classes...Kelas 1F 3 orang je tak datang. Masuk kelas 1B pun 2-3 orang je tak datang. Pas rehat, masuk kelas 1K....separuh kelas tak datang. Kelas 1I...sama jugak. Separuh tak datang. Budak2 cina yang datang pun muka penat dan ngantuk je. Pelik aku. Aku siap tanya budak tu...

"Are you sick?"

Sebelum balik baru aku tau, semalam orang2 cina hokkien baru sambut tahun baru. Aik, pelik. Bukan last sunday ke CNY?

Tadi Kak Fiza cakap, zaman dulu2 orang2 hokkien lambat skit sambut raya coz berperang. So, seminggu pas CNY baru perang tamat, baru diorang boleh sambut CNY. Sebab tu lambat seminggu.

Ooooooooooo, baru tau.

Semalam diorang makan besar. Makan besar tu lewat sangat, pas abis bakar mercun ngan bunga api tu baru makan besar. Semalam aku dengar sampai kul 2 pagi pun ada lagi bunyi mercun. So, maksudnya makan besar tu pas kul2 pagi pun ada lagi la ye? Padan la budak2 tu mengantuk giler! No wonder la....

3 comments:

Eyriqazz said...

tension..aku pun kena..bising gilr..kol 2 lebih baru reda dan boleh tido..

iza_fiza said...

haah. banyak btoi duit depa beli mercun bunga api besar2

morriss said...

owhh.. patut la malam td ramai chinese buat upacara kt rumah dorang.. rasa pelik gak.. padahal CNY dah lepas.. hahaa