14 November 2009

Kenapa? Kenapa? Dan Kenapa?

Tak jadi pegi SOGO and all da plan...cancelled.
Banyak kes jadi.
Semua orang dah ilang mood nak g hi-tea.
Aku tak tau apa jadi pasni.
Personal matter?
Aku nak rasa macam orang lain jugak.
Macam kawan2 yang mengajar kat sekolah lain.
Jeles?
May be.....
Kenapa kami kat sini tak boleh wat jamuan dengan students kami?
Kenapa kami takde gambar2 yang cool dengan students kami?
Kenapa kami macam di'anaktiri'kan sebab kami ni cikgu sesi petang?
Kenapa cikgu2 pagi selalu mempertikaikan kami tak kira apa kami buat?
Kenapa orang kata kami kerja senang sebab ajar budak2 hingusan je?
Kenapa cikgu pagi kata kami tak banyak keje kat sesi petang padahal diorang tak penah ajar petang?
Kenapa ada sesetengah cikgu je yang macam 'gila kuasa' padahal ada yang tak dapat jawatan apa2?
Kenapa students tegur cikgu yang mengajar dia untuk tahun tu je?
Banyak soalan 'kenapa' kadang2 tak bagus sebab nampak macam kita salahkan takdir.
Semalam,
kami beria2 banyak cadangan pasal hi-tea.
Sebab selalu di'anaktiri'kan, kami plan nak wat hi-tea kami sendiri.
Nak wat door gifts, present exchange....
Tema pinky.
Happy yang bial pikir balik...terlalu happy!
Hari ni,
semua dah takde mood nak join.
Sebab?
Bila orang atasan masuk campur, arahan jadi lain.
Kami yang di bawah patut tunduk dan patuh.
Ada beberapa krisis.
Maka, sesetengah guru sangat 'hot' bila majlis kena combine under 1 roof.
Kedengaran pelik.
Tapi tak boleh salahkan sapa2 sangat.
Sebelah pihak dah lama memendam rasa.
Sebelah pihak macam 'kurang kesedaran diri'.
Maaf kalau terasa.
Adakah orang2 yang 'tak kisah' macam aku kena pilih nak join ke mana2 belah?
Aku....pilih jalan tengah.
Biarkan......
Aku kata kat Farhana, "asalkan badan aku tak sakit, biarkan. Pikir banyak2 nanti kita yang sakit. Sapa tak penah terasa? Terasa ari ni, esok lupakan je la. P mai pun tiap2 ari kena mengadap muka depa gak."
Cian Kak Nolie.
Cian Kak Ida.
Cian Farhana.
Cian Lydia.
Cian Zati.
Ni yang aku tau.
Yang tak tau?
Aku?
Kadang2 cian gak.
Tapi tu la, aku pikir kalau aku makan ati lama2 pun benda tu akan buat aku tambah sakit ati dan membenci orang je.
Aku nak rasa jadi kesayangan semua orang macam housemate aku si Zaraida ni.
Sapa tak sayang dia? Ramai.
Sapa benci dia? Tak de.
Senang kan.

No comments: