29 June 2014

~Pengalaman Bersalin I : 28/5/2014~

Al-fatihah.

Mangkatnya Sultan Perak Sultan Azlan Shah. Tidur petang yang nyenyak sebab hujan turun lebat. Dalam kul 5 lebih aku rasa sakit perut. Contraction. Aku biarkan je. Mesti macam selalu tu kan, false contraction. Petang tadi dalam kul 3 rasa macam keluar air skit, mengigau ke apa ye. Sambung tidur. Makin lama makin sakit, makin kerap. Dah la husband shif malam. Ari tu aku masuk wad dia dah amik cuti. Ni takkan nak cutilagi, kalau betul nak bersalin tak pe.

Kul6 aku cakap kat hisband, sakit lain macam ni. Betul kot nak bersalin, aku pun was2 gak. Tunggu lagi. Kalau hilqng sakit husband nak g kerja. Tengok kekerapan dalam 5 minit 1 contraction. Btol la ni. Husband ajak g hospital. Aku request nak mandi dulu, mandi air sejuk, lama2. Mandi boleh kurangkan sakit.

Kul7 lebih bertolak ke hospital. Tadi tak sempat makan tadi, so makan roti 60 sen dalam kereta. Peik husband aku, sakit2 pun boleh makan. Hehehe. Yela, nanti tak de tenaga nak teran. Husband aku ni terpengaruh tv sangat. Citer melayu tunjuk perempuan kalau nak bersalin terjerit2, mengesot, terus tak larat jalan, tak sampai berapa minit dah bersalin. Husband aku ingat macam tu. Sakit berterusan, sat je, pastu bersalin. Kena la explain sikit. Masa tak sakit aku makan, sakit aku stop kejap.

Kul7, hari Rabu, jem. Nasib baik cuti sekolah. Kalau tak bertembung dengan parents ambil anak kat Anderson. Sampai hospital nak cari parking plak susah. Ada, tapi jauh. Takpe, kita jalan. Ni pun boleh tolong senang bersalin, laluan cepat buka.

Bersambung......

No comments: