31 January 2013

~Doktor Turban~

Assalamualaikum,

Salam baru balik klinik.

I'm just thinking, kenapa klinik orang kita (Melayu) suka rehat lama2? Agaknya pesakit boleh pilih masa sakit dan tak perlu ke klinik dalam tempoh rehat panjang tu dan boleh sambung sakit bila klinik dibuka semula nanti. Oh, hei, bila nak pergi end up klinik dah tarik nak tutup pintu pagar.

Dah 2x aku kena macam ni kat Ipoh, area rumah aku. Niat di hati memandangkan dah le MC hari ini, tak perlulah nak drive jauh2. Cari lah klinik paling dekat. Klinik Islam, klinik orang kita, klinik yang ada doktor perempuan. Kat situ ada 2 klinik Melayu ye. Keluar pukul petang. Dua2 tutp pagar, REHAT sampai kul 5-5.30! Pernah sebelum ni aku keluar lambat, dalam kul 6 petang, pekerja kat klinik tu dah sibuk tarik pintu pagar nak tutup klinik!

Pengalaman sebelum ni, aku demam. Tulis doktor masuk dari rehat kul 5 petang.  Tengok 5.10 tak sampai lagi. Takpe la, masa tu asar masuk lewat. 5.30 tak de lagi. Pakcik sebelum aku tu dah mengamok2, ye la sampai awal doktor plak x dak. Bleh dah lewat giler sampai doktor laki tu buat mukatoya xde prasaan bersalah kot la nak says sorry sebab buat 3 patients tunggu lama, hahahahampeh!

Rasanya memang tabiat orang kita, kerja malas, duit nak masuk je. Kedai makan pun sama je. Raya cuti seminggu, raya orang lain pun cuti lama gak. Macamana bisness nak maju?

Tak bolehkah rotate masa bertugas 2 doktor, kalau sorang rehat, solat, sorang doktor lagi ada. Dulu masa aku kat Taman Ehsan ok je klinik tu, doktor tukar2 time rehat ganti kawan yangsolat, yang rehat. Padahal bilik doktor pun sama je, ada 1. Doktor paling cikai mesti ada 2 orang kan. So, what's the problem?

Makanya bila orang kita buat macam terpaksa la aku ke klinik bukan orang kita. Jumpa doktor lilit2 turban, tapi bukan Yuna. Ni baru aku sorang, ramai lagi pesakit lain yang lalui masalah sama kan. Semua cari klinik doktor turban tu gak. Doktor turban gak yang untung.

3 comments:

ctZue said...

Hg pakai lilit lilit tak masa g klinik tu?? ��

Talkative Qalbie said...

Cantiknye blog.. try view my blog ^_^

Talkative Qalbie said...

Cantiknye blog... try view my blog ^_^