14 December 2011

~Hariz dan Izzah (bukan nama sebenar)~

Ini sebahagian dialog antara Hariz (bukan nama sebenar) dengan Izzah (bukan nama sebenar jugak):

Hariz: Nak masuk campur lagi pasal hidup aku?
Izzah: Tak.
Hariz: Sedar la diri tu sikit. Sedar la ko tu sapa!
Izzah: Ingat.
Hariz: Ingat! Ni last time. Kalau ko menyibuk lagi pasal hidup aku kita clash. Ko tak tau ke aku ni dah banyak berkorban untuk ko? Kalau tak de pegangan agama, dah lama aku bunuh diri tak tahan dengan orang yang menyusahkan aku, macam ko. Paham tak ni?! Ingat! Sedar diri tu sikit!


Ni bukan dialog dalam Ombak Rindu pun. Sadis tak kisah pompuan tu? Kenapa lelaki kejam sangat?

Ok, kata pun sebahagian dialog, so tak payah la aku reka ayat panjang2 macam dalam novel kan :P

Why Men Don't Listen and  Women Can't Read Maps?

Kenapa perempuan boleh nampak sehelai rambut kat baju laki dia sedangkan nak undur kereta kadang2 perempuan bleh terbabas langgar pintu garaj?

Kenapa kalau lelaki emo terus nak mengamuk padahal perempuan lepas time nangis je?

Lelaki dan perempuan sifatnya saling melengkapi tetapi kenapa ada sesetengah manusia yang tak dapat terima konsep tu? Nak yang perfect ikut 100% apa yang dia suka, tak fikir apa yang seorang lagi rasa.


Dengar isu Dear Fara pagi tadi kat Hot FM. Serius, aku nak nangis. Tapi malu le plak ada family sebab time tu tengah driving :P Aku tak sanggup kalau jadi macam perempuan tu! Sob sob sob T__T

Dear Fara, seorg isteri mengadu mempunyai suami yg terlampau ramah dgn wanita & kerap curang melalui telefon. Perbuatannya itu beberapa kali telah ditangkap oleh si isteri, bila ditegur si suami marah & katakan si isteri kuat cemburu sehingga ingin menamatkan perkahwinan. Si suami juga menegaskan, dia mempunyai hak utk BERKAHWIN 4
 
Sebenarnya mood aku mood emo sekarang ni. Semua benda buat aku sedih. Tak suka!!!

No comments: