17 March 2011

~Plan baru RM90~

Rasa lama tak berblog sejak balik kampung. Ni sebab misunderstanding pasal Maxis Broadband aku ni la. Mula2 rasa nak terminate terus dan tukar ke Celcom Broadband. Tapi bila pikir 3G kat kampung agak sengal, so, aku stay je la dengan Maxis.

Plan Maxis broadband aku yang sebelum ni plan lama, guna modem bentuk sabun zaman jahilliah tu lagi. Harga pun sejak beberapa bulan ni jadi RM138/month. Mana tahan! Banyak benda lagi boleh buat dengan uwang sebanyak itu, dong! Tukar plan baru ke 6GB punya. Harap laju la hendaknya!

Aku buat kat Maxis Megamall. Dia kata de promotion. So, terminate yang lama tukar ke plan 6GB dan takmau kontrak. Activation fees jadi RM180 sebab tak mau buat plan yang ada kontrak dengan Maxis, kang nak cabut susah. Monthly RM90. Plan 6GB ni untuk Ipad, so aku berangan le ada Ipad ni. Nama jer plan untuk Ipad, tapi dai bagi modem untuk aku guna dengan lappy aku. Dia kata kalau nanti2 aku beli Ipad boleh terus guna simcard tu. Masalahnya bila tahun aku nak beli Ipad tu?

Balik rumah excited la nak connect guna modem baru, nak rasa kelajuan baru. Tapi bila siap cucuk usb, tak boleh connect pun. Tak de signal 3G pun, HSDPA apatah lagi. Haish, sebelum ni ok jer. Sibuk la aku telefon 1-800-82-2000 talian Maxis Help tanya macam2. Depa cakap agen Megamall salah daftar untuk Ipad dll. Dah malam, kedai tu pun dah tutup. Esok pagi la plak baru boleh telefon Maxis Megamall tu.

Pagi keesokannya (skema kan!), aku telefon dan dia mintak aku bawa balik modem tu ke kedai sekali dengan laptop, dia tolong set-up. Haish, aku dah delate semua pasal Maxis Broadband sabun tu la. Bila check kat kedai petang semalam, bukan salah takde line kat rumah atau aku kurang bijak set-up; tapi simcard tu yang rosak. Nape la semalam ko tak check dulu simcard tu ok ke tak? Takde la penat aku nak drive jauh2, masuk highway bagai!

Pas settlekan simcard dan modem aku tak henti2 dapat call dari Maxis center dan kedai tu nak confirmkan broadband aku tu dah ok. Dah rupa businesswoman dah aku petang semalam asyik jawab call jer.

Sekarang internet sudah ok. Dan yang penting, lajuuuuuu. Makcik suka, nak :)



Sekarang makcik nak sambung jadi ulat buku sebab makcik dapat present kitab tebal yang makcik cari2 sebelum ni: A Doctor In The House.

No comments: