07 December 2010

~Pedagang Arab panggil Melaka sebagai Malakat (perhimpunan segala dagang)~

Baru balik dari Melaka. Tidaklah pulak aku nak becerita kisah asal usul Melaka di sini. Sila rujuk buku teks Sejarah Ting.1. Hoi! Takkan tak ingat langsung pasal Parameswara, pokok melaka, sang kancil etc. tu? Oooo, sejarah fail ye? Huahahaha.

.....................................................................................................................

Mood sekarang: penat + mengantuk.

Mata saya sudah merah ye. Maksudnya ia sangat letih. Itu tak termasuk kaki2 yang minta dibelai dan dimanja. Itu tak termasuk kulit yang makin kering (dan makin gelap. oh no!). Itu tidak termasuk makanan ringan yang dibeli berpeket2. Itu juga tidak termasuk gambar2 yang belum diupload.

K lah. Nak tido semula. Esok saya nak ke sekolah menghantar kerja yang sudah siap tu. Hoorayyyyy! Pas hantar, makin tenang la hidup. Kalau tak asyik terfikir tu je.

Pelancongan versi gambar, tunggu dulu ye :)




* kenapa hari ini aku sangat sopan ber'saya'2 segala? :P

No comments: