17 October 2010

~Awek vs Mamat Komuter Hensem~

''Hi, awak.'' Sambil tersenyum paling manis malam ini.

''Hi, awak.''

Dalam hati, 'Kuat sikit la. Kot dia tak dengar. Kan suara I tadi soft sangat.'

"Hi!''

Apesal takde respon??????????

Kelakar! Kesian pun ada. Aku tengok situasi ni masa hantar adik aku naik train balik ke Nilai tadi lebih kurang 8.45pm train tu jalan. Awek ni dari train bertentangan. Mungkin dari KL la kot. Dia asyik dok Hi! Hi! kat mamat yang kutip tiket train sebelum keluar kawasan komuter tu. Kawan dia kot. Tapi mamat tu buat tak tau macam tak kenal, tak perasan kewujudan dia pun. Macam iklan kat SinarFM plak. ala, iklan yang semua orang tak perasan dia walaupun dia wujud tu. Lebih kurang sama la. Ye la, mamat tu hensem. Aku rasa tahap adik umur 20 tahun kot mamat tu pun. Macam perempuan tu plak lebih berumur. Tak tau la, aku tak p tanya umur dia berapa. Awek ni sanggup bagi semua orang lain beratur keluar, dia plak berdiri ke belakang sikit dari mamat tu. Yang aku tak tahan, dia dok tersengeh2, kira praktis senyuman paling anggun la. Aku terpaksa tengok adegan yang tak perlu kita lihat tu sebab adik aku baru gerak nak naik train. Show tu depan mata aku. Nak tengok adik aku, terpaksa tengok dia dulu. Train jalan, aku pun blah. Apa jadi kat awek tu ye? Harap2 tu memang kawan dia dan akan layan dia bercakap pas siap keje. Cian plak aku tengok kalau sampai ke sudah laki tu tak layan dia. Kalau dia cun macam Tiz ke, Lisa Surihani ke, sure laki tu layan kaw2, kot.


#Hancus plan nak berjalan2 cuci mata sebab mengalami sakit orang perempuan yang....adusss!!!







No comments: