25 September 2010

~4-4 siku lipat~

Mood: swing-swing.

Ada 2 buku best.

1. A Walk To Remember by Nicholas Sparks
2. P.T.K

No.1 confirm best! Sebelum ni aku cari, awek Popular tu kata habis stok. Time ni plak stok dia nak datang kan. Mana tahan!

No. 2 tu tak bleh blah bila aku kata 'best'. Ni dah lebih kurang macam zaman study kat USM, time baca buku2 pedagogi. Atau macam zaman induksi, study malam2 untuk exam. Atau, BTN baca buku undang2 untuk hafal akta2. Kena lalui sekali lagi untuk PTK 16/10/2010 ni. Wish me luck sebab aku target 4-4 untuk kedua2 exam paper tu; Generik dan Fungsional.

Seriously, aku blur jugak PTK tu macamana. Mengikut kawan2 yang dah pernah ambil, just jawab 40 objective questions in 1 hour. Tapi soalan objektif jangan pikir senang nak tembak. Pilihan jawapan hampir sama dan kemungkinan semua boleh terima, but which 1 is the BEST? O_O

Ada kata boleh bawak buku dalam dewan peperiksaan, tapi seriously, takkan sempat nak selak buku pun. Selalunya, kalau cakap opened-book-test, jawapan takkan ada direct fro the book pun. Buang masa cari je.

So, semalam dah beli buku kat Popular. Siap bersimpuh sopan depan rak buku tu. Masa nak bayar,

"Bila exam kak? Selalunya dekat2 nak exam ramai orang beli buku ni.''

Termasuk aku la tu =__='
Baru 1st time boleh ambil, mana la nak tau dik. Slip exam pun baru dapat, baru akak beli buku ni. Akak study kuat ni. Tengok kaki la. Hahahaha. Cakap dalam hati je pun :P

Dilema betul! Buku betul2 best ada depan mata tapi tak boleh baca lagi sebab kena baca buku best no.2. Takpe, kalau dapat 4-4 untuk PTK lagi best. Best giler! Doakan aku dapat 4-4 untuk PTK!



Tajuk 4-4 siku lipat tu takde kaitan pun. aku minat angka 4-4 tu jer.

No comments: