27 April 2010

~Coq Kodok bukan diperbuat daripada katak~

Semalam aku dapat tag dari Atin , pasal gambar di atas. So, di waktu pagi dah merangkak ke tengah hari ni, aku nak jawap tag ni. Pasai apa? Cokodok! Kalau orang Kedah, kami panggil coq kodok. Lebih kejam kan? Hahaha. Bukan kodok tu ko buat cucoq, tidak la aku makan~

Kenapa coq kodok pisang ni menjadi sarapan pilihan? Huh, actually, aku tak kira masa pun makan cokodok ni.agi, petang, siang, malam, semua aku bleh bedal. Dah lama tak makan cokodok sebenarnya sebab aku tak suka cokodok yang dibeli tu. Tak sama. Balik weekend ni nak suh mak buat la. Aku suka cokodok yang betul2 rasa banyak pisang dari tepung. Maksudnya, aku tak suka cokodok yang ada penaik; tepung penaik ke, bikarbonat ke~ Tak sedap. Cokodok yang guna tepung, pisang, garam dan gula skit. Tu je. Baru ada rasa pisang sejati! Pastu goreng bagi garing skit, hangit skit. Oh, sedapnya! Terlioq dah ni, sedap~

Mengenangkan cokodok yang best ni, hampir lupa syarat2 tag ni. Ok, aku kena tag game ni seklai dengan baunya kan~

Aku nak tag:

--> Kak Nara
--> Lizzie Katak Pink
--> Wahida
--> Fyna

Ni syarat2 penyertaan ok ;)

1. copy gambar cokodok kat atas tu..dengan bau2 die sekali..
2. sebutkan nama penghantar cokodok tersebut..
3. bagitau kenapa cokodok pisang menjadi sarapan pilihan anda..
4. tag game ni hanya boleh di post pada waktu pagi sahaja... "before noon"..
5. last sekali, tag game ni kepada 4 rakan2 anda yang lain..

No comments: