25 April 2010

~Aku ingin pulang~

Pagi: selaku driver yang berkhemah berhemah memandu ke Sogo @ Jalan TAR dengan Ida, Majidah aka Majid dan Kak Yati. Banyak btol Kak Yati tu nak beli. Kain pasang la, jubah la, kasut la, tudung la~ Aku? Aku beli floral orange blouse yang aku nak pakai dengan belt besau kaler choc aku tu. Beli anak tudung syria kaler merah darah yang aku tetiba tringin nak beli sebab rasa 'oh, kau sangat hebat dan berkuasa!'. Tu je la aku beli. Nak beli present untuk kesayanganku tapi rasa 'eeee, apa ni! tak hebat pun.' Bukan la nak yang mahal2 saja, aku nak cari yang boleh dikenang.

Kuar rumah around 9am. Singgah Shell MRR2 isi minyak. Gerak ke KL dengan kelajuan yang optimum. Bagussss! Mula2 depa nak p naik komuter. Aku cadang nak naik keta je la sebab balik nak singgah Duta tengok tiket balik kampung 1 Mei ni. Rasa rindu semua yang ada di rumah tu. Mak, abah, kucing2ku, bantal bucuk kesayangan dan................ oh, banyaknya aku rindu yang kalau nak senaraikan sure panjang. Aku rindu gulai kari mak aku ler. Hahaha.

Pipah pesan tengok2 Gogo sebab Gogo rindu dia. Tiap2 ari cari. Ceh! Ngada2~

Pagi tadi sebelum kuar rumah, aku dok tengok gambar2 lama. Gambar kecik2. Dulu Pipah kata tu gambar dia, bukan gambar aku. Hoi, takkan hang lagi tua dari Angah kot :P Gelong! Arghhh, aku rindu nak balik rumah. Adik2 aku takde. Nak kacau mak ngan abah. Keje kuar dating dengan EX5 je semenjak tinggal berdua pas Pipah p Kuantan. Aummmm! Rindu!


*baru pas makan roti berintikan sardin. Tapi, otak masih teringat 'sedapnya megi kari semalam'

No comments: