03 March 2010

~This mission is possible, baby~

You know who you are baby?

Hehehe.

Actually, aku ada wat mission. Mission to be a beautiful woman. Yang penting, kena rajin. Kalau sebelum ni foundation tu just sekali pakai sebelum p sekolah, sekarang, foundation dah jadi bestfriend.

Aku suka pakai celak mata, tapi mengajar petang ni renyah skit la. Kalau pakai waterproof, nak solat, giler payah nak cuci. Kalau pakai yang tak-water-peruf, paham2 je la. sure bersememeh je kat mata. 2 kali solat, bayangkan aku nak tenyeh mata tu. Melaram sakan, sure lama aku kat surau tu. Bukan wirid panjang, tapi mengadap cermin memanjang. Oh, suka la anak murid nak ponteng kalau cikgu masuk lambat. So, faundation, bedak and gloss je la aku pakai. Kalau le aku mengajar pagi.....

''Cikgu, kamu pakai itu.'' (sambil tunjuk kat mata).

"Yes."

Cikgu pakai celak pun korang kelebek ye.
Cikgu punye barang:

Aku suka Silky Girl's foundation ni. Sebelum ni aku guna Maybelline. Berminyak. Tak minat tambah kilat kat muka ni. Macam cermin!

Bedak compact ni aku 1st kenal masa aku keje kilang pas abis degree dulu. Pelik apasal kak2 kat kilang tu minat sangat bedak ni. Boleh guna 2 ways. Boleh pakai kering or basahkan span baru pakai. Gebu!

Dulu aku tak minat lipgloss sebab rasa melekit. Nak cuci pun susah. Pas cuci, bibir jadi keringggg sangat. Tapi pas guna lipgloss Maybelline ni, ok, I like!
Check Spelling
Unstoppable Eyeliner Maybelline ni lembut. Senang nak bentuk. Sebanrnya kurang sesuai kalau selalu berpeluh. Aku pakai kat skolah je sebab senang nak cuti before solat.

In2it Liquid eyeliner. I loveee it! Smooth jer. Susah skit nak cuci sebab ni waterproof. Tapi, hasilnya cantik.


Blusher ni aku beli time Jom Heboh kat Penang last year. Dah nak abis. Ok la. Tak terang melampau sampai aku jadi wayang cina.
**Setakat ni aku guna barang murah jer. Ada ati gak nak guna produk mahal. Apa perasaan guna produk cam Loncome, MAC, Stage tu ek? Aku rasa nak try gak la next time.

p/s: Sapa tau cara nak kempeskan perut dengan agak cepat? Takmau spare tyre dah! And....sapa ada tips ilangkan parut jerawat tegar?


No comments: