01 February 2010

~Grrrrrrggggghhhhh~

Pagi tadi punyer citer:
11am:

Siap bersolek (tempek bedak, lipgloss dan blusher - kira bersolek gak ke?), teruk turun ke bawah dengan semangat waja nak mengajar di hari pertama minggu ni. Skali ...tut tut (alarm), masuk kunci, pas beberapa masa, pusing kunci untuk start keta.

Grrrrrrr

Kali ke-2,

grrrrrrr.

Muka dah cuak, berpeluh.

Grrrrrr

Apasal tak leh nak start? Semua lambang kat dashboard berkelip2. Lambang handbreak tak menyala walau hakikatnya handbreak ditarik. Lambang P for parking tak timbul2 walau hakikatnya sedang dalam keadaan parking. Oh, haru ni!

Tetiba tringat nak tengok bateri. Ye, sejak minggu lepas aku sangat teringin untuk tambah air bateri. Sebelum ni aku singgah kedai pomen dekat sekolah minta dia tambah air bateri. Kali ni memang aku tak buat sejak servis bulan 9 lepas. Lama kan. Ye, I tau. -_-''

Ok, back to the point, I memang ada spare air bateri dalam keta. So, try tambah la macam apek mekanik buat dulu. Tambah pun tak la penuh sangat sebab aku pun tak tau nak tambah banyak mana. Kata sampai max level line. Tak dapat budget la.

1, 2, 3....

Bismillah....

Try start. Boleh! Success ke? Walau pun huduh je bunyinyer sebab tak sama macam bunyi biasa, tapi idup la enjin keta comel aku tu. Tak berani le aku nak drive g sekolah. Kang mati tengah jalan, sapa nak jawab? Kang susah plak nak tahaun balak hensem kat tepi jalan tu.

Kol Kak Nolie dia dah sampai sekolah tak. Nasib baik dia on da way. Minta tolong dia ambil kat apartment aku ni. Berbekalkan direction guide melalui henset, sampai pun kat apartment aku ni.


6.45pm:

Balik dengan Zarai. Dia p jalan2 sebelum tu. Syok kan mengajar pagi. Abis sekolah boleh jalan2. Mengajar petang macam takde life je. Kedai ngan shopping malls kan bukak lewat. Huh! Try SMS Shahril, cikgu sekolah aku gak. Dulu dia penah jadi mekanik. So, dia tau la pasal enjin keta ni. Pas Maghrib dia datang tengok keta aku. Bahagian lain takde problem. Temperature ok, minyak hitam semua ok, gear box etc.....ok. Bateri je la. Dia tambah air bateri sampai max. Try start...ok! Oh, leganya aku!

Kalau tak, melayang la duit tuk beli bateri baru plak. Aku baru niat nak tukar tayar. Tak terpikir plak pasal bateri tu. Harap2 bateri tu akan ok la untuk setahun lagi. Hehehe.

No comments: