21 December 2009

~Tengok, saya memang sedang happy!~

4 Muharram 1431H










Tengok!

Betul saya sedang happy kan.

Aktiviti cuti sekolah kali ini merangkumi aktiviti jalan-jalan, window shopping, cari makan, baca novel, dvd and of coz my Uzumaki Naruto!

Happy sebegini dan enjoy during my holiday sebab tidak menjadi pengawas SPM atau STPM (^_^)




Tadi semasa melayan FB, saya buat ini:


Hasilnya:
Bintang kelahiran saya adalah Cancer :
Dari segi kerjaya, orang Cancer memang mengambil masa yang agak lama sebelum mampu memulakan bisnes (perniagaan) secara bersendirian. (Saya tak minat berbisnes...buat masa sekarang) Dengan yang demikian, Cancer memang patuh pada ketuanya atau majikannya di tempat kerja.(Baiknye la saya ye. Hahahaha) Pada Cancer, dalam dunia kerjaya anda mengharapkan ketuanya sebagai wira dalam pertahanan. Hanya sekiranya Cancer ditakdirkan menjadi ketua atau berjawatan kanan barulah anda bersedia menjadi "panglima perang". (Betul la tu!) Cancer gemar bekerja dengan anak-anak, sehingga anda menjadi pendidik atau guru yang dedikasi. (Saya memang cikgu pun) Dari segi kewangan, Cancer kerap memperolehi harta menerusi perniagaan keluarga. (Perniagaan menjahit ibu saya?) Walau pun ianya bukan milik keluarga sendiri, tetapi anda akan berusaha menimbulkan suasana kekeluragaan di tempat kerja. Contoh sumber kewangan yang mudah diperolehi Cancer ialah dalam perniagaan yang berbentuk hotel, restoran, kelab malam atau urusan jual beli tanah. (Saya tak minat berniaga...tapi kelab malam tu....huh, apekah?) Untuk memantapkan pegangan kewangan, Cancer perlu memperbaiki diri, misalnya mengurangi rasa murung, dan meningkatkan kestabilan dan kemantapan. (Ye, saya sedang meng'happy'kan diri sekarang!)

2 comments:

Cik Chuie said...

hai cikgu...saya bakal cikgu. hehe ramai cekgu xsuke jaga pekse kan

Teacher Hafizah said...

haah. boring la . tp dah penah jaga last year. slalu kat skolah saya berselang2. this year x jaga, next year jaga la tu