03 December 2009

SETEM

Selepas berkurun lama cerita ni ditayangkan, aku baru sempat tengok. Memang majmuk cerita ni. Ada cakap Melayu, Cina, Tamil, Inggeris. Yang paling aku minat, angle kamera tu. Cantik!

Sapa lagi yang boleh buat kalau bukan pengarah kesukaan aku Abang Kabir! Hahaha. Abang....dia pun tak kenal aku pun. Aku jatuh cinta dengan gambarnya, sudut2 gambar diambil, pelakon2nya yang bagus menjiwai watak. Sama kes dengan cerita Nur Kasih la. Cantik!

Cerita ni, semua orang berebut nak curi setem yang ada 1 je. Kalau ada 1 je, harga memang melambung gila2 tinggi. Sekali setem terbang melekat kat mamat-Endon-pendatang-haram.

Ini pelakon utama SETEM:

Afdlin Shauki (comel kan dia?)
... Joe

Vanida Imran (perempuan cantik)
... Alliyah

Que Haidar (nampak lurus je dalam cerita ni)
... Iskandar

Bront Palarae (aku suka dia. hahaha. rambut dia berat sangat ke sampai kepala teleng je?)
...Burn

Rashidi Ishak (mamat hemsem)
... Sidi

Pelakon2 lain:

Azwan Ali...Pengurus Restoran

Harun Salim Bachik (dia memang sesuai dengan watak Endon tu)
...Marcello

Diana Danielle...Suraya

Naeim Ghalili...Fence

Jalaliddin Hassan (suara menunjukkan suara jantan sejati)
...Adnan Hassan

Henzi...Waiter

Sofi Jikan (teringat cerita Man Laksa yang kelakar)
...Mat Rempit (as Shoffi Jikan)

Adam Corrie Lee...Lao

Frank Lewis...Gangster

Aziz M.Osman
...Posmen

Indi Nadarajah

Chelsia Ng...Karen

Sathiya...Vellu

Aziz Sattar...Pak Ramli

Kenchana Devi...Meena

Doremon Shida

David Teo (ada gak tu)
...Plumber

Isma Yusof (sesuai! dia ni pandai menjiwai watak, tak kisah watak apa pun)
...Aryanto

Tadi aku kata nak keluar bayar bil. Ni dah melekat tengok cerita ni, apa barang pulak?

1 comment:

~pendekgemukbertompok.~ said...

pja sukeee citer nih,gambar die cantik,jalan cite die pon bagus;)

xoxo
pja