19 December 2009

~Hijrah 1431 Ku Yang Pertama~

2 Muharram 1431H


Azam murni untuk tahun ni. Nak guna tarikh2 bulan Islam dalam blog aku supaya aku tak lupa tarikh. Tahun lepas, aku kurang T_T amik peduli tarikh tahun Hijrah. Tarikh Masihi pun kadang2 aku terlupa, inikan pulak tarikh Hijrah.

Kalau dulu masa sekolah (esspecially sekolah rendah), aku memang guna dua2 tarikh. Ada sekolah tajwid kan, guna tulisan jawi, tarikh2 Islam, mengaji. Kelas agama la senang citer. Memang guna kedua2 tarikh, Hijrah dan Masihi.
Bila meningkat tua ni (tua....), dah macam tak amik port sangat dengan tarikh2. Tarikh apa yang ko ingat? (tarikh gaji!). Ceh, tarikh gaji pun kadang2 aku lupa. Hai, nak kata tahun 2009 ni aku sangat busy di sekolah sampai tarikh pun lupa? -_-' Salahkan keje pulak ye.
Maka, azam 1431H, yang pertama, INGAT TARIKH2 HIJRAH! Azam lain akan terus berjalan dan harap dapat direalisasikan jugak. ;)

1 comment:

zella said...

ahh..tringat time skolah renda dulu...
guna dua2 tarikh...
skrg ni tarikh islam yg femes2 je yg ingat...
heheheheh