08 November 2009

Isteri Si Pengembara Masa


'it just happened.'

'i don't want u to spend ur life waiting.'

'i can't stay.'

'i know.'
Cadangan asal nak tengok Papadom (walau dah lewat bebenor) tak tercapai jugak sebab ada seats depan giler je yang tinggal. Apa orang lain semua tempah tiket online ke? Cepat tu tiket abis abis!
Memandangkan pagi tadi aku dengar Sinar.fm cakap citer Time Traveler's Wife best, aku pun suggest cerita tu ok gak kalau nak tengok. Aku, Emon and adik dia: Lizah. Hall 5, seat 3,4,5 kat belakang skali. Baru best. Apa barang melangut kat depan screen tu.
Mula masuk biasa la, iklan banyak. Pasni ada banyak citer best nampak. Hehehe. Pe lagi.....^_*

Ini sinopsis yang aku dapat dari internet : A Chicago librarian suffers from a rare genetic disorder that sends him hurtling through time whenever he is under extreme duress; despite the fact that he vanishes at inordinately frequent and lengthy intervals, he attempts to build a stable future with the beautiful young heiress he loves. Eric Bana and Rachel McAdams star in this dramatic fantasy, which is directed by Robert Schwentke and based on the best-selling book by author Audrey Niffenegger.
Henry (Eric Bana) keje as a librarian. Then, 1 day, ada sorang awek nama Clare (Rachel McAdams) nak cari bahan untuk kajian dia. Skali dia tegur macam dah kenal lama dengan si Henry padahal bagi si Henry tu macam 1st time tengok je. Rupa2nya, Clare tu dah banyak kali jumpa Henry tapi dalam version yang tua skit la sebab Henry tu time treveler. Dia ada genetic disorder yang sebabkan dia tiba2 ilang dan pergi ke zaman kecik, zaman muda, zaman tua dia. Masa Henry umur 30-an, dia selalu jumpa Clare (masa tu Clare kecik lagi). Masa Henry jadi traveler, dia naked (kwang3x). Pas travel, dia akan cilok je baju sape2 1st dia jumpak.
Dating2, pastu diorang kawen. Masa pas kawen, kesian gak la kat Clare tu. Tetiba je laki dia ilang p travel mana tah. Tensyen gak macam tu. Tengah nak happy2, tetiba ilang, ko tak sakit ati? Clare pregnant, risau giler mamat tu takut anak dia traveler gak. Clare keguguran tapi pastu pregnant balik. Ada la citer aku skip ni (nak tengok sendiri la). Henry g jumpa anak dia, Alba, masa umur Alba 10 tahun. Dan, Alba pun sama. Time traveler, tapi genetic dia dah bijak skit. Alba boleh control mana nak pegi, lama mana, bila nak balik, tak macam Henry yang terkapai2.
Ok, cukup la. G tengok sendiri. Apa2 pun, citer ni best. Berbaloi la RM11 aku ari ni. Ada part klakar, romantic, suspen, sedih. Ye, sedih giler....
1) Henry travel jumpa mak dia sebelum mak dia mati. Henry tak boleh cakap dia anak mak dia. Sapa nak pecaya tiba2 ada sorang mamat umur 30-an kalau dia cakap dia anak kita padahal anak kita tu baru umur 3 tahun?
2) Alba (10 tahun) travel jumpa dengan diri dia masa umur 5 tahun dan cakap ayah dia akan mati masa umur dia 5 tahun.
3) masa dia nak mati, dia dah well-prepared la. Siap ucap selamat tinggal.
4) mati sadis sebab kena tembak.
5) Henry dah mati. Tapi masa idup, dia travel ke masa depan jumpak Clare dengan Alba pas dia mati.
Aku tak citer semua ni. Ada lagi part best lain. Ada part yang laki normal takkan wat punya! Gua yakin ni! Banyak part touching citer ni. Sampai pakcik cina sebelah aku sob sob sob gua cakap lu! Hahahaha. Klakar gak! Aku? Of coz awek berjiwa lembut ni cepat nangis maaaa!!!!!!

No comments: