08 October 2009

A Road To Be A Better Teacher

Dah bersawang, berlalang agaknya blogku ini?
Lately, aku sangat busy.
Facebook pun singgah kejap, baca, tak de tindakan susulan.
3.10.2009 yang lalu aku handle kursus perkembangan staf sekolah aku (terakhir untuk tahun ni) dengan kehadiran 111 guru termasuk GSTT.
Alhamdulillah, teramai setakat ni.
4.10.2009, dalam pukul 3.30 petang, aku bertolaj ke PD untuk Kursus Pemurnian LDP School Based Untuk JU Selangor. Sebelum tu, aku pegi rumah Sue, ada open house.
Tunpang kereta Kak Ros dari SMK Sri Gombak dengan Kak Shakirah SMK Sg. Pusu untuk ke PD.
Tak kenal pun Kak Ros ni.
Ari nak pegi baru berkenalan.
Aku jadi JU?
Sungguh tak sangka.
Sepatutnya guru2 SU LDP senior patut diutamakan.
Tah apa kriteria yang menyebabkan aku dipilih pun aku tak tau.
Setakat ni, aku wakil Gombak yang termuda.
Dok sebilik dengan senior2 yang dah berkahwin, mula2 agak 'ginjal' la.
Lama2, boleh masuk sebab kakak2 ni sangat sempoi!
Actually bagi aku, ini bukan kursus but more to divide the work among us.
Sapa jadi penceramah, ajk pendaftaran, sijil, bahan, PA systems....
Sebab tu rasa enjoy je.
Abis slot, kami g lepak tepi pantai waktu petang.
Nasihat member2 office kat sekolah..."Fizah, jauhi pantai!".
Masalahnya bila baca SMS tu, Fizah ni baru naik dari lepak kat tepi pantai.
Thanks friends.
Aku ada rakan2 yang prihatin.
Kursus ni tamat 6.10.2009.
Balik dari kursus, kami singgah Nilai 3.
Ni la 1st time aku pegi situ.
Patutla ramai yang 'giler' shopping kat sini!
Banyak choice!
Tapi bagi aku, ada barang yang murah kat sini, ada gak yang lebih murah kat hometown aku.
So, kena bijak memilih la.
7.10.2009, aku ke sekolah macam biasa.
Budak2 petang dah dicutikan bergilir2 sejak last week.
Ari ni PMR dah mula.
Sunyi je sekolah aku.
Kalau tak, macam tongkang pecah, ribut!
Kami cikgu2 dapat buat banyak aktiviti dan keje2 yang tergendala sebab budak tak ramai.
Aku sambung keje2 LDP.
Ingat pesan boss LDP aku di PD, dah jadi JU LDP, LDP kat sekolah kena more to tip top la.
Huissshhhh, berat tu....hehehehe.
Aku dah penah nangis, aku dah penah diam sebab tahan marah, dah ada orang yang merajuk sebab aku busy sangat, mak aku kol pagi2 tak tido lagi menghadap keje, aku dah rasa macam2 sejak pegang jawatan ni.
Harap berbaloi2 la semua tu.
Komen2 dalam FB, mmmm....rakan2ku memang prihatin.

Nur Hidayah Mohamad Yusof
huaaaa, jd JU tuuuu

Liza Azhari
bravo n congrate!!!

Azarina Kamalul Azam
Baguih..lagi la tak dak alasan nak mintak tuka!

Jarina Abdul Rahman
bagus lah jadi ju ladap. all the hard work was worth it kan. di iktiraf.


Norzaini Abdullah
tahniah! hepi tengok ckgu muda yg aktif..jgn menolak tugas yg diberi..itu pengalaman..

Nor Addha
tak sia-sia nangis hari tu.........baguslah JU ladap tahniah


Nor Addha
betul........release the pain absorb the energy...........the energy never dies...boom boom boom (black eyed peas)


Next week aku akan ke PD lagi.
Antara penceramah untuk slot dalam kursus LDP.
Layak ke aku?
Doakan yang trbaik dalam hidup.
Amin!

No comments: