24 September 2009

Raya 2009 - Reunion (part 2)

Pagi raya ke-2, mak kena asma. Kul 6.30 pagi aku ngan abah bawak mak g Hosp. Parit Buntar. Kena sedut gas. 2 kali kena sedut. First sedut doktor check ada lagi asma. Doktor suh rehat 15 minit kat luar sebelum sedut balik (kabel tak bawak balik, so, takde gambar). Aku tak penah tengok, aku takut lebih la tengok mak aku macam tu. Alhamdulillah, skarang mak dah ok dan kembali aktif giler. Hahaha. Mak aku tak leh dok diam. Ada je keje nyer!

Balik dari hospital aku suh mak tidoq je. Kami je la yang buat keje2 memasak. Aku dah plan nak wat reunion ari ni. Masa jalan2 raya pertama aku dah cakap dengan member2 yang aku jumpa. Memang boleh dikatakan tiap2 tahun aku wat reunion untuk jumpa balik kawan2 lama. Rasanya aku akan teruskan sampai la takde kawan yang boleh datang reunion. Huishhh! Semangat aku ni.

Aku wat kuah sup 2 periok! 1 sup daging, 1 sup ayam. Kul 12.30 kami dah siap masak, Sue pun sampai. Lama tak jumpak. Sembang2, gosip2 ialah perkara biasa. Hahahaha. Adik dia pun dah besar. Dia keje kat UTP, Tronoh adalah....boring! Menurut beliau le. Aku tak penah p aku tak tau le.

:: Aku memang tekun::
::Sup daging! Sup ayam! Dimakan dengan koey teow, bihun dan mee::

Reunion kali ni kalut sangat. Cepat datang, cepat balik. Sesi gambar2 memang tak de. Yang ada, gambar aku snap dengan tiba2 je. Sebab tu ada yang gelap, yang ketaq, cukup syarat la. Ramai yang datang, tapi tak de pic. Geram aku. Ye la, member2 aku datang, a moment after that, family along aku datang menyerbu. Depa pasai makan memang sakan. Angkut kuar semua makanan sampai member aku terkulat2 tengok. Sebab ramai sangat, kawan2 aku yang kalut nak balik.

Apa2 pun, thanks to my dayang2 (dayang2?). Sue, Ina, Watie, Memah, Tetty....tanpa dayang2 ini beta rasa majlis hari ini kurang ceria adnya. Hahahaha. Tolong angkat makan minum. Sebenarnya reunion ni best, tapi kalut. Aku harap reunion masa akan datang tak macam ni. Bagi orang lain le plak jadi tuan rumah. Tak boring ke tiap2 tahun tengok aku je?
::Orang paling awal balik ialah minah yang bernama Watie bertudung ijau tu. Aku dah kata, aku snap tibe2 je. Memah bukan tolong garu Watie tapi sibuk memilih koi raya::

::Antara pengawal beta yang turut hadir. Kompom marah aku tulis gini. Hahahaha::

Duduk di kosyen mak aku dari kiri: En. Sham, En. Q, En. Apit Johnny

Duduk bersila konon gagah dari kiri: En. Fizi, En. Mazrul

::Tetty dah hobi barunya - main henset::

::Dayang2 beta- Sue iklan gigi, Ina control cun, Memah serius::

Thanks friends,

Without u, I'm alone,

Without u, I'm no one,

Without u, I eat alone la....hahahaha

Antara yang hadir:

Geng pengawal istana beta:

Mazrul Hissham

Mohammad Hissham

Mohd Hafiz

Mohd Hafizi

Khairul Hakimin

Geng dayang istana beta:

Noor Suriati (dan adik bongsunya a.k.a Shafiqah)

Nor Zamzurina (tunang En.Mazrul)

Noor Selawati (dan ehem2nya)

Umaimah

Nor Suriaty

Nor liza (dan suami + anak dara kecik a.k.a Umairah)

Geng tertinggal ketapi:

Nor Fadzilah (Ciklah) ngan suaminya Faiz

Geng tak mai langsung:

Merajuk la aku nak tulis (T_T)

No comments: