29 August 2009

~Menahan sakit~

Dah lama aku tak sakit macamni. Semalam rakus sangat kot makan. Semua aku telan. Koi lopes (pulut), cucoq ubi keledek, air kopi. Semua tu kalau aku combine makan masa musim sejuk ujan, sesuai untuk menyumbang ke arah asthma yang dah lama bertapa dalam badan. Mak aku kata penat.

Lepas sahur (selalu aku sedap2 tengok Nur Kasih kat tv3 kul 5 pagi), tadi dok tahan sakit. Tunggu Subuh, pastu aku tido balik. Susah nak bernafas. Macam ada orang tindih atas badan aku ni. Tapi tido pun kejap2 terjaga. Banyak kali. Selalu kalau aku sapu minyak panas / vicks Ok la skit. Tadi macam tak de kesan je. Badan dah berselubung selimut. Sesak nafas ini bukan tanda2 HoneNone ye (mintak simpang!).

La ni pun rasa lagi ni. Ari ni berbuka kat rumah acu aku. Lama tak p makan2 kat rumah depa. Mak nak buat karipap (ubi lagi). Sepupu aku pun balik tadi. So, ramai la berbuka ari ni. 2 family bergabung. 1 family kuat makan (family aku la - Angah ngan Pipah), 1 lagi family tak kuat makan. Hahahaha. Kombinasi yang baguiiihhh.

Ni kira reunion sebelum raya la. Raya nanti lain cerita.


Ni acu aku dengan Ninie----->


*Ninie is minah kepoh.

No comments: