05 August 2009

2 kali ati aku ujan

1) aku mintak cuti crk adik aku konvo. tak dapat 3 hari. asal memang nak cuti 2 hari khamis and jumaat je. pastu dapat tau sabtu 15hb ni ada sekolah ganti. kalau minta cuti lagi dah jadi 3 hari cuti...memang tak dapat. angah grad ari khamis, pipah ari sabtu. means, aku tak bleh tengok angah grad la. balik jumaat, tengok pipah je. ati aku ujan!

2) aku hangin dengan budak tadi. Tahan sabar coz dia main handset masa aku ngajar. 2 handset! pompuan tu! kalau dah tau bawak benda HARAM, pandai2 la sorok. ni sah2 bagi aku nampak. baru semalam dalam assembly cakap haram bawak handset mai skolah. kalau dirampas ujung tahun le baru dapat jawap eh.
konon aku ni wat baik je la mula2 tu (budak2 kelas ni maleh nak blajo. cara nak amik ati, kena wat baik dengan diorang le kononnyer!). aku cakap aku amik beg dengan handset dia. nak aku ke amik, ke cikgu Siti (cikgu-disiplin-garang). dia kata, nak aku yang amik. ok!
aku simpan dalam handbag aku. aku continue ngajar, nak balik aku check handset tu dah ilang. mangkuk btoi! dia amik balik ka? time nak balik dia mai mintak beg, aku x bagi. aku kata sapa suh amik handset sebelum aku bagi time balik? dia kata bukan dia amik. Kar Ren yang amik. hangin la aku. brani2 bukak handbag aku! puas merayu2 budak ni. dahla baru naik skolah pas kena gantung 2 minggu. takut ah. takut kena buang plak!
kalau dengar cakap, tak usik barang aku mungkin aku ni berhati perut lagi la. mengamuk siap tendang2 meja dia marah kawan dia tu (ke dia yang suh amik aku pun xtau!)
aku turun blok E dengan muka merah padam heret beg dia skali. tanggung ah sendiri. aku nak tolong, wat baek konon, brani bukak beg aku! woh!
pastu Kar Ren plak merayu mintak maap pas tengok minah tu dah merambu menangis. siap ada lagi 1 mangkuk yang dah kena buang skolah mai tolong plak. aku ajar gak budak ni tahun lepas. dia tarik beg kat tangan aku tu tak mau lepas. dia lawan tarik dengan aku. aku cakap le aku nak tengok dia boleh tarik bawak aku sampai mana. (dalam ati aku kecut sebenaqnya. hahahaha. tapi tunjuk brani kalah mati la ni!)
dahla time nak balik ni. kalau aku bertengkar giler mau aku tak balik jap g. last, aku bagi la balik beg tu. janji i suer xmau buat dengan aku. aku nak tengok la nanti. wat salah lagi pasni, aku ungkit pasal ni. aku bleh je nak TOLONG antar surat buang skolah kat mak dia!
aku balik dengan hati yang bengkak dan...ujan!
2 kali ujan dalam ati ku!

3 comments:

hayad said...

cantek template hang ni. rasa masuk dlm taman.

**jgn dilayan bebudak tu. bg je surat ke mak bapak dia.

Teacher Hafizah said...

geram aku

Izzatul Azma said...

sabar ekkk.. mmg naik angin dengan budak2 berani bukak handbag cikgu neh..
sy pun penah sekali budak2 neh bukak handbag dok tgk2 ada lotion la, lipbalm la apala.. mcm x hormat langsung.. bengkak betul hati..

sabar ye :)