02 September 2012

~Kelip-Kelip~

In love.....

Petang tadi aku pegi tengok 29 Februari (3D). 3D pertama Malaysia kan. Untuk itu aku respect giler kat KRU. Keep up ur good work. Sebagai filem Melayu pertama dalam 3D....not bad at all! Video black and white sejak zaman British dah diwarnakan. Walaupun nampak gambar agak blur di sana sini, ok la tu. Daripada tayang gambar hitam putih jugak.

Edry memang suka muzikal kan. Awal2 dah ada lagu, lagu tu pun aku minat. Tapi paling minat..... lagu di atas tu la. Remy Ishak nyanyi? Sedap jugak suara mamat ni ye. Hehe.

Jalan cerita sebenarnya agak slow, tapi apa yang dia nak sampaikan tu...bibliografi fantasi tu bagi aku sampai la. Gila ke ada orang umur 120 tahun tu pun kira 4 tahun sekali. Ye la. Tahun lompat kan. Kalau tak....bayangkan lahir hujung abad 19 meninggal 2012.

Ada 1 part sepatutnya sedih tapi aku tergelak. Apakah? Budi sangat sedih dapat call, lagi plak mamai pas bangun tido tapi tiba2 boleh menyanyi. Hehehe.

Aku bagi 3.5/5 bintang. Kenapa cerita ada unsur2 sejarah ni tak ramai orang nak tengok? Tadi masuk dengan aku tak sampai suku panggung. Ada le dalam 20 orang. Tapi yang bangangnya......"hoi! tak bleh tengok diam2 ka? Bleh gelak2, sembang2! nak hingaq tunggu dvd keluaq nanti, tengok dengan geng hang kat rumah. bongok btoi la!" (kalau la aku boleh jerit macam tu). Tengok kat KL gak yang best. Paham2 sendiri la etika dalam panggung.

No comments: