20 January 2012

~Cikgu Yuna , Cikgu Kechik~

Selamat Jumaat yang indah penuh berkat. Pertama kali berada dalam perhimpunan pagi di mana bacan surah Yasin berkumandang dialunkan beramai2 antara guru dengan pelajar. Meremang bila bacaan berkumandang kuat. Suasana baru yang tak pernah aku rasa sejak bersekolah menengah hingga mula posting, keliling aku adalah non-muslim. Terasa tenang hari ini, tambah2 semalam hujan lebat. Sejuk!!! Hehehehe.

Lagi tenang dan nyaman (nyaman?) sebab hari ini pakai jubah pertama kali dalam sejarah hidup pergi kerja pakai jubah. Nyaman sungguh! Ya know what I mean.....kah3. Aku dah biasa pakai shawl dan pashmina kalau di Kepong dulu, tapi kat sini tak de plak cikgu pakai pashmina, shawl bunga2 tu ada la sorang dua. Sejak Isnin lepas aku pakai tu, aku dah jadi "Cikgu Yuna" kat sini. macam2 lah anak2 murid aku ni.

"Cikgu macam Yuna, tapi...Yuna tak pakai spek :)"

So, hari ini Cikgu Yuna pakai jubah hitam benang emas dengan pashmina purple-gold.

Cikgu Yuna tu anak murid yang bagi, geng bilik guru panggil Kechik. Dah ada sorang Kechik (Azilla batch aku study USM dulu jumpa semula di sini), so aku ni Kechik 2 la ye.Macam2.... Sini dah tak boleh panggil panggilan manja kat Kepong dulu dah sebab sini ada Kak Pija. Nama Pijah berkubur la kot lepas tukar sekolah ni. Huhu. Miss juga Kak Ollie, Kak Non, Kak Rosnita dll di SMKTE panggil aku Pijah. Waaaaaa!

 Esok dah mula cuti, maka.......


SELAMAT BERCUTI DAN SELAMAT TAHUN BARU CINA


Anak murid Cina aku cakap ''Teacher, c u next year!'' Hahahaha





No comments: