28 November 2011

~Cikgu LARI dari rumah?~

Selesai 1 lagi perkara bab pindah sekolah....alhamdulillah.

Sebelum ni dah serah tugas kat tempat lama tapi tak totally serah tugas sebab streaming Ting.1 tak siap lagi. Dalam proses menunggu pejabat2 sekolah rendah hantar result UPSR untuk buat streaming. Lagi pun kena ajar Kak Ita yang ambil jawatan aku tu. Tahun ni aku sorang je yang tahu streaming Ting.1, so next year Kak Ita plak. Orang lain tak bleh komen2 ye sebab 'tau komen tapi tak tau sebutir haram pun cara wat streaming tu lebih baik U SHUT UP'! Huahahaha. Kak Ita, telan je apa orang cakap, apa orang komen sebab yakin 99.99% mesti ada yang tak puas hati pastu kuat mengomen. Padahal seketui habuk pun tak tau pasal streaming. Migrain nak susun 500++ budak dalam 12 kelas, anda tahu!

Semalam aku balik kampung. Sebelum tu pusing2 dekat sekolah baru, cari rumah sewa. Banyak pening wooo. Tambah2 aku gigih betui cari rumah sorang2. Independent tak haku? Cepat cakap aku hebat kang aku merajuk :P

Semalam dapat 2 rumah. Konon hari ni nak usyar rumah, tapi dapat tau area tu kurang selamat. So, hari ni aku g cari lagi kat area lain. Alhamdulillah.... dapat. Area melayu kiter, owner C_ina la. Lega! Tidak le bukak2 pintu jumpa a_hpek dan in_d_ia je. Rumah teres 2 tingkat! Kalau korang dengar sure 'hamboi, dok sorang bleh plak teres 2 tingkat, giler mahai!' Sumpah cakap, apartment aku kat Kepong tu lagi luas daripada rumah ni tahu!


Tapi tadi tak bleh blah uncle tu,

"Uncle, sebelum ni sapa dok kat rumah ni? Family melayu ke, cina ke, india?"
"Melayu. Cikgu jugak. Tapi baru je 2-3 hari LARI.''
"Ha??? Biar btoi uncle cikgu tu LARI!"
"Hehehe. Talak la cikgu. Itu cikgu sulah keluar ma. Itu melayu cakap apa ha."
"Pindah."
"Ya la."

Terkejut beruk aku. Cikgu mana la buruk perangai LARI pindah malam2?




No comments: