05 November 2010

# 01 - A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself

Mula cabaran #1 !

Aku suka lighting dalam gambar ni. Terasa macam super model plak. Ni bukan lighting dari flash pun. Ni dari spotlight bangunan. Suka!


Pandangan mata setiap orang tidak sama. Orang kata kita cute, tapi kita nak sangat dengar orang kata kita cantik dan anggun rather than cute. Cute bagi kita untuk baby dan kanak2. Tapi tak pe la, cute, so awet muda la kan :)

15 interesting facts bout myself? Oh, bila kena senaraikan ni, masa ni la otak jadi black-out. Tak dapat pikir apa2 yang menarik. Apa terlintas, aku tulis je la. Interesting ke? Tah~ Hahaha.

1) Aku tak tinggi (150cm). Sebab aku rendah, aku selalu dikategorikan sebagai budak sekolah, bukan cikgu sekolah especially kalau hari2 aku tak pakai formal. PK1 aku slalu panggil aku 'budak kecik', anak murid aku panggil ' cikgu cute'. Takkan tak suka?

2) Aku suka senyum. Takyah suntik botox, tu la teknik awet muda.

3) Sangat giler shopping. Pernah ke aku kuar dan tak beli apa2???? Answer is: NO!

4) Ada masa aku sangat suka heels sampai tak kisah naik turun blok sekolah 2-3 tingkat dengan heels 3 inci. Kalau aku rasa tak nak pakai, selipar pleaseeeee!

5) Hantu laksa! Itu sebab sejak sekolah menengah sudah mula masak laksa sendiri. Sekarang sudah terer. Ehem2! Wek :P

6) Aku mengajar petang. Kuar pagi2 apa ada kecuali pasar? Kalau weekend aku tak keluar jalan2, aku rasa nak gila bila kena duduk rumah jer. Wajib keluar walau hanya ke Selayang Mall atau Jusco yang tak berapa nak happening kecuali time ada sale.

7) Zaman sekolah hingga ke U, aku skema. Kalau boleh panggil Doraemon tolong ulang masa, aku tak nak jadi aku masa dulu.

8) Aku sangat sayang Penang, hingga tiap kali cuti sekolah aku meroyan kalau tak dapat p Penang.

9) Badan lambat naik, tapi pipi macam belon dipam2! Benci! Hey u, tembam. Arghh. Shadap u!

10) Sejak ada broadband sendiri aku rasa kosong kalau sehari tak online. Giler!

11) Suka jalan2 tapi tak suka tido kat rumah orang. Tak lena sebab aku kena ada banyak bantal kiri kanan atas bawah untuk tidoq lena.

12) Aku tahan panas, tapi tak tahan sejuk nanti aku keje nak ulang masuk jam***.

13) Mak aku konservetif tapi aku belagak macam aku ni moden giler. Hahaha.

14) Suka menjahit, tapi ikut time. Sama macam masak, ikut time. Kalau tengah rajin, orang lain bleh goyang kaki.

15) Aku agak boros sebab kaki shopping. So, aku kena selalu ada orang yang sedarkan aku dan ketuk tangan aku kalau aku mula nak beli barang2 merapu.



No comments: