07 June 2010

~Tamat temboh hibernasi pendek~

Kan aku dah kata. Tempoh 'hibernation' aku paling gagah 2 hari jer. Pas 2 hari, aku akan terkinja2 nak kuar berjalan2. Mana mungkin cikgu yang secara logiknya tiap2 hari berjalan 'berkurung' dalam rumah, tawaf bilik-dapur-toilet-tv. Aku cuba menjadi anak dara kampung sejati yang tempatnya di rumah tapi hati memberontak paksa jasad aku 'keluar la beb p jalan2, boring woi!'.

So, esok aku KENA gak keluar. Kesian badan aku. Kaki aku ni mintak pijak tanah yang pastinya bukan tanah kat keliling rumah aku ni jer. Kuar pekan tu pun jadi la. Esok nak kuar dengan mak ke kedai feveret tukang jahit, cari butang baju etc. Aku kena pergi kedai kain.

Tadi usyar2 tutorial by Michelle Phan. Dia memang terer la. Aku suka. Bila rambut aku bleh jadi curl macamtu? Aku rasa dah cukup lama aku bela rambut ni gara2 nak bagi wavy-curl. Bila sejak azali tengok lurus, nak ada gelombang2 atas kepala~ lumrah manusia.

Ada member lama dah puji aku makin ehem~ jadi pompuan. Bukan gaya skema dulu. Just nice~ aku tunggu ni kuar dari orang2 yang aku sayang plak. Adik aku malu nak puji aku kot. Haha! Pompuan memang nak cantik, mampu ngan tak jer. So, mari kita jadi cantik!

No comments: