06 June 2010

~Hari 1 di kampung~

Bunga mak


dan

1 dari set abah
l
l
l
V
Memang lain kan? Sorang luv nature, sorang suka sumbang ke arah sound pollution.


Kumpul idea nak abiskan cuti dengan indah!

1) Jalan2! Ya, ini indah. Jalan2 bukan makna nak shopping2 je ye. Window shopping? Haah, ni jalan2 yang indah (Aku window shopping, mesti ada gak yang aku terbeli. Ye, pompuan normal macamtu =__= )

2) Ambil gambar! Indahhhhh sangat. Asah lagi bakat itu, aku suka.

3) Cari makan makanan yang takde kat KL. Bukan takde actually, rasanya tak sama. Aku sangat cerwet bab makan rupanya T__T. Nasi kandar, briyani, siput sedut, laksa Penang---> 2 makanan tu bukan penunjuk aras aku anak mami. Aku BUKAN anak mami.

4) Time to sing! Ye, apa guna set karaoke yang abah aku kumpul tu kalau bukan anak dia yang kena guna? Hahaha.

5) Kenduri! Kawan aku kawen cuti ni. Sepupu aku pun ada yang kawen. So, makan nasi kenduri. Sekarang dah rindu lauk kenduri.

6) Apa g ek???? Pikir, pikir, dan pikir lagi.


Semalam kul 3.30 pm sampai rumah. akhirnya, sedut udara Kedah-Penang-Perak yang aku rindu (aku anak sempadan =__= ). Sampai rumah still ok. bila dah petang skit, batuk makin teruk.Sebab pe ek? Aku makan laici yang masam-manis Ida beli. Mak kata laici panas. Oh! Mana I tau. Baru plan nak p Rope Walk kat Penang pagi ni. Tergendala! Dah lama tak p. Last pun time aku final year kat USM. Mmmmm, nearly 4 years tau! Lagi pun ari ni abah jaga set karaoke dia kat kenduri. Abah aku wat bisness tau! Demam, sakit tekak, abah p kenduri ----> tak boleh jalan2!

Oh, lupa. Cuti ni aku kena cari baju kurung putih dan kain hitam untuk BTN di UPM 17 Jun ni. Sapa lagi dapat BTN kat sana? C u there!



Balik, tengok kad kenduri yang member2 pos. Kenapa? Kenapa tulis macamtu? Aku rimas la.

No comments: