20 April 2010

~Manusia Tak Sama~

Kenapa tak boleh nak hargai apa yang kita ada? Tak sedar ke? Mungkin bila tak sabar2 nak tinggalkan seseorang tu, kebaikan kita dah dilupa. Baik ke? Masa perlu, kita akan rindu dan cari. Bukan nak kata kita tu sempurna, mana ada yang sempurna. Kenapa tak boleh terima konsep terima seadanya or give and take. Kalau kita boleh terima dia, kenapa dia tak boleh terima kita? Manusia tak sama.

Kenapa tak boleh nak sokong apa kita buat? At least, bagi la perangsang. Bukan nak mintak duit ringgit dia pun. Sedih! Manusia tak sempurna akan terus kejar dan buat agar nampak hampir sempurna. Kita fikir dia, sayang dia. Sayang saja tak boleh hidup kan. Btol! Manusia tak sama.

Kenapa kita jadi terlalu lembut? Kalau dia buat kita boleh terima. Ye, kita terima dia seadanya. Sabar. Tau itu dia walau kadang2 makan hati. Mmmm, manusia mana la sempurna. Kalau robot boleh la kita format ikut kehendak kita. Tapi robot tak ada hati~ Kita nak yang ada hati kan.

Salah ke kawan dengan kawan yang lebih tua? Sampai nak kata kawan dengan veteren jer. Tak de la beza umur sampai 10-20 tahun. Cuma kawan tu tua 3 tahun. Salah? Manusia tak sama.

Migrain lagi aku!

2 comments:

chenta said...

rasa apa yang kamu rasa sekarang

Teacher Hafizah said...

kenapa perlu begini? tak suke!