08 September 2009

LADAP School Based Day 2

Bangun seawal kul 4.30 am sebab dah janji dengan Kak Timah Sam nak turun bersahur kul 4.30am. Aku kol bilik dia, dia tak bangun lagi. Aku pesan, nak turun kol aku dulu. Pastu lama benor aku tunggu, apasal la Kak Timah ni tak kol aku. Dah kul 5.10am ni. Aku kol bilik dia. Tak de orang angkat. Sure lupa nak kol aku. Aku turun sendiri. Join group akak dari Sabak Bernam and Sungai Besar. Depa tanya aku sklah mana? Aku cakap la, Taman Ehsan. Diorang tau. Uisshhh, kagum aku. Geler sebab apa la gamaknye ye? Baik ke, buruk ke? Balik naik bilik.

Kul 6.20am, Kak Fatimah ketuk pintu. Nasib baik aku sedar diri. Yela, semalam tak leh tido. Beralih tempat tido, malam pertama aku memang susah nak tido. Sambung tido. Hehehehe. Dia pun sambung tido. Siap berdengkur kuat lagik! (Hahaha. Dia tau musti aku kena luku kapla ni!) Siap pesan suh kejut kul 7.40am sebab kami cuti2 Malaysia. Orite!

Aku bangun kul 7.20am, mandi, bersiap. Kak Fatimah pun. Kami turun ke dewan kul 8.20am. Ingat dah lewat, rupanya ramai lagi yang lewat dari kami. Penceramah pertama-pengenalan dari sorang cikgu SU LDP dari Perlis. Slow motion je suara dia. Malap je aku rasanya. Pastu, slot ke-2 dari sorang cikgu SU LDP gak dari Melaka. Petang, slot ke-3, pasal kewangan dari penceramah dari Putrajaya (PTD kot. Boring je). Malam tak de slot.

Pas abis kursus ari ni aku, Kak Fatimah, Baizura (Bai SMK H.Kelang-geng Shah kawan aku masa USM), Masliza (cikgu dari Kedah) dan 2 lagi cikgu dari Kedah yang aku tak ingat nama, nekat g Jalan TAR redah jem. Kami naik teksi je. Bahagi 2 kumpulan naik 2 teksi. Jalan2 kat Jalan TAR, aku beli selendang. Share dengan Bai (2 for RM18). Selendang polca-dot. Aku amik hitam + merah, Bai amik coklat gelap + putih. Cute! Esok nak pakai, semangat kami ni. Hahahaha.

Ni aku relax2 kat bilik sorang2 sambil tengok Anak Wayang. Tak best pun. Kak Fatimah dah balik. Ngantuk plak. Esok malas je nak turun sahur.

No comments: