13 September 2009

Jadual Hari Ini-Ketatttt! Dan Jem....

PAGI:

Start enjin keta, gerak ke Kepong Sentral dengan Ida. Tunggu komuter agak lama (means, ramai manusia yang tunggu komuter sama aku). Dalam kul 9 am, kami sampai kat Bank Negara. Jalan ke Jalan TAR. Kul 9 pun dah ramai orang! Sakan orang berbelanja (kami pun sama la). Target aku nak cari tudung je. Tapi tengok apa aku dah beli?

1) Keronsang kat mak and sisters aku.
2) Butang baju melayu abah.
3) Tudung (of coz la kan).
4) Koi tart nenas (aku dah tak sabar nak jamah, tak sempat tunggu balik kampung).
5) Kerepek bawang.

Jalan2 sampai tengah hari. Makin lama makin ramai manusia (macam lalat hurung t***). Pas membeli dan merabakkan poket, kami decided nak balik je. Tunggu komuter, sama macam tadi, lama. Sepanjang naik komuter nak balik tu kami bersyukur coz tak drive tadi and kuar awal. Tengok jalan hala ke Jalan TAR jem teruk, panjang plak tu.
Ingat jem kat KL je, rupanya bila balik Kepong, jem jugak! Nak wat U-turn balik dari cari mamam pun payah, lama (biasa la orang cuti kan!). So, sampai rumah, apa lagi, terbongkang la.

PETANG:

Kul 5.30 pm, gerak ke Klang. Tujuan? Pegi rumah pakcik aku setelah dipujuk untuk p sana. Hahahaha. Anak menakan apa ni kan? Bukak posa konon. Hahahaha! Sebab jem teruk kat pekan Klang, kat traffic light KESAS, kuar awal pun tak bermakna. Sampai rumah pakcik 5 minit sebelum berbuka. Betul2 p makan tanpa membantu apa2. Buruk perangai! Banyak jenis makanan : mee yang diorang kata pedas sangat (aku rasa biasa je), mee udang (aku tak sempat makan sampai abis sebab kenyang) and yang penting....briani! Aku sangat suka! Diorang punya turn wat moreh kat surau. Tu yang wat makan sedap tu.

MALAM:

Bertolak balik dalam kul 9.30 pm. Jem lagi kat tempat yang sama. Tension le ari ni. Jem je. Sampai rumah lebih kurang kul 10.45 pm. Trus bukak tv3 tengok cerekarama. Best! Fahrin my feveret berlakon. Sempi je cite ni! Menantu blakon jadi maid kat rumah mertua. Lawak gak cite ni! Skarang, mata sudah stim. Kena tido la ni. Esok ada keje lagi. Kena wat laporan disiplin untuk gantung dan buang 4 orang budak Form 1. Penat!!!

No comments: