11 August 2009

H-one-N-one (part 2)

Sambung entry semalam....

Aku sebagai AJK H1N1. Apakah? Kenapa la aku kan? Actually, aku memang dah tersenarai dalam AJK Kesihatan 2009. Maka, bila timbul isu serantau ni, sekolah mewujudkan jawatankuasa baru untuk melancarkan pengurusan sekolah.

Sepatutnya semalam ada assembly, tapi around 5.45pm ujan plak. So, tak jadi la. Masa assembly nak cakap pasal kebahayaan H1N1. Banyak sekolah dah tutup tapi skolah aku yang majoriti Cina ni memang kebal la. Tak de la plak dengar ada kes kena kuarantin ke, hape ke.

So, tadi pukul 6 buat assembly. PK Petang yang cakap pasal H1N1 tu. Aku selaku AJK yang berjaya (hahahaha) telah diberikan 2 kotak (ye, 2 kotak je!) masks. 1 kotak ada 50 pcs je. So, skarang ada 100 pcs je kat aku. PK HEM kata masks tu boleh bagi kat kumpulan yang berisiko je coz tak cukup budget. Yang boleh amik ialah students yang demam, selsema, batuk dan ibu2 mengandung (cikgu pompuan yang DAH KAWEN aje dalam kategori ni ye). So, groups lain kena beli sendiri. Pelajar yang amik plak kena tulis nama, kelas, tandatangan. Aku sepatutnya jaga untuk Form 1 je. Tapi partner aku si Lydia kursus 3 hari kat PD sampai esok. Maka, aku 99.99% yakin students akan serbu cari aku je untuk dapatkan masks.T_T

Serba salah aku nak bagi kat cekgu2 and students lain yang datang jumpa aku nak mask.
" kami pun dalam kumpulan berisiko jugak T_T"
Ohhhhhh. Sangat serba salah!

No comments: