17 July 2009

sehari sebelum.....

Semalam tido lambat, sekali pagi tadi dapat call berita TAK best!Terus terbantut tak boleh tido. Nasib baik skarang dah settle semua benda tu.
1st call aku dapat dari Kak Hasnah office cakap budget makanan untuk kursus dah diturunkan dari RM15/person ke RM12/person. Dalam kepala otak aku ni menjerit2....KENAPA?????? Sebelum ni aku g meeting cakap boleh claim RM15! Patut naikkan, ni terbalik plak dah. Kak Hasnah minta aku betulkan kertas keje yang aku dah hantar ke dia tu. Dia plak akan call En.Awi kantin untuk sediakan invoice baru. Maknanya, aku kena la kurangkan jenis makanan yang disediakan esok. OK! Bleh diuruskan.
Konon nak la sambung tido sebab mata pun berat je ni. Tah macam mana aku boleh terlintas je nak call penceramah2 esok nak confirm dah dapat surat jemputan ke x. Aku call Tn.Hj. Ghazali yang nak bagi ceramah pengurusan ESQ tapi dia x angkat. Ada meeting kot. So, aku sms je la. Dalam ati dah risau.
After that, aku call En.Megat, penceramah pengurusan masa berkesan. Dia angkat. Tapi, bad news! Dia sekarang ada kat Pangkor dan confirm esok tak boleh mai. Aku dah terdiam dah. Dia cakap yang surat tak sampai. Boss dia antar ke Pangkor, dia pun terpaksa p la. Surat mana sampai dulu, yang tu la dia p dulu. Aku memang dah terdiam xtau nak kata apa dah. Mata dah bergenang ni! Aku citer la aku dah bagi ppd wat surat after aku confirm dengan dia 2 weeks before. Rupanya Kak Biah PPD baru faks semalam. Macamana la aku nak wat. Program tu esok. Semua pun dah tau. En.Megat cakap dia akan tolong. Dia minta Tolong En.Mat PPD cari pengganti dia. En. Mat p meeting plak. Tapi dia ada la bagi nama sorang cikgu skolah lain yang boleh ganti. Aku call cikgu tu tak dapat2. Dalam ati dah kecut2 dah ni. Jangan tak dak sapa ganti dah la.
Aku mintak tolong Kak Biah tolong cari penceramah ganti. Pagi tadi keje aku wat call ke merata tempat la nak cari penceramah ganti. Aku call office nak cakap dengan PK1 nak bagitau je tapi dia ada kelas. Macamana la aku boleh ngok sangat nak cakap kat Pengetua. Dia tak faham pun! Aku nak cakap je. Tak suruh dia cari pengganti pun. Nak mintak nasihat nak wat pe. Trus aku kena bambu dalam tepon. Kuat giler! Aku rasa orang office mesti dengar! Dia memang tak boleh paham orang lain la kot. Pas aku letak tepon aku trus nangis! Sedih tau! Kite dah susah payah wat keje, sebab salah orang lain, kita kena marah!
Last choice, aku call Kak Ina kaunselor sekolah mintak tolong dia. Aku memang tak wat back up la sebab penceramah memang dah confirm! Last2 jadi macam ni! Aku nangis kat Kak Ina ::malu siot (T_T")::
Kak Ina cakap minta tolong dari Pn Chiah and Rozi ::kaunselor skolah aku gak:: bincang back up plan. Walau pun jadi bidan terkejut, depa sanggup. Thanks friends!
Pastu Kak Biah call. Dia nak tolong cari penceramah ganti. Mesti dia tringat salah dia antar surat lambat tu.
Lastly, lepas berhempas pulas call merata2 macam orang minta sedekah, dapat la gak ganti penceramah untuk esok. Alhamdulillah.....
Harap program esok takde apa2 masalah dah. Cukup la hari ni aku dikelilingi masalah sebab kursus ni. Aku penat la macam ni. Tapi ramai yang tak faham pun. Cikgu2 asyik tanya kul berapa kursus tu abis esok. aku cakap petang, siap tarik2 muka lagi. bukan aku yang nak buat. Aku ni pun menurut perintah je.
Tolong la faham!

No comments: