29 April 2009

my 019 simcard


Pagi tadi bila aku bangun bateri handset ni dah kong. Disebabkan mamai, aku tekan no. pin-apa-tah-la kat situ....and..akhirnya simcard aku di'block'. Kelam kabut aku. Nasib baik Ida tak g kursus lagi tadi. So, aku borrow dia punya henset tanya member2 yang guna 019. nak tau no.PUK. Dapat dari Kak Fiza. lain simcard lain no.PUK ke? Mana aku tau. sebab nak tunjuk 'terror terrorist' sangat la last2 simcard aku kena reject. Mana la bleh idup dengan sempurna bila tiap2 ari ada henset tapi ari ni ada henset tapi tak bleh guna kan. Apa pekdahnyer ada henset.
so, dengan sebal (sendiri cari penyakit kan....) aku g Blue Cube. Kot2 diorang bleh ubati simcard aku ni. Yang sakit ati aku ni...bila aku sampai awek jaga kaunter tu suh tunggu senior dia. bila senior dia kuar dari meeting, dia kata dia tak leh buat plak! Kalau agak tak bleh cakap la awal2 tadi. Ni aku dah tunggu lama (agak2 15 minit je, tapi dalam emergency macam ni 15 minit pun rasa lama giler!) last2 cakap tak leh buat.
Terpaksa la aku drive mencari Celcom Center kat Selayang. Dah la tak tau tempat. Main redah cari ikut map yang Ida cakap. Bila aku sampai area yang asing (sebab aku tak penah p, rasa macam bukan kat Malaysia je), aku macam orang buta la. Aku call Aimi nak tanya mana Celcom Center? Rupa-rupanya depan mata aku je. Hahahaha. Kejap je settle problem simcard aku tu. Lain kali wat pandai lagi. Kan dah kena g jauh dan ilang Rm5 (sebab ganti simcard baru). Mamat tu cakap may be petang or malam baru bleh guna.
Aku balik je dari skolah around 6.50pm, aku on my handset. Yahoooo! Akhirnya pulih seperti sedia kala. Huisshhhh...lega aku.
Malam ni aku dok sorang. My hosmet g kursus kat Hoterl Sri Malaysia, Sepang. Hang tinggal aku no....sob sob sob